Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, när blir skulden är fastställd?

Lillas har du fått ngt beslut hem har du fått utmätning menar hembesök hur mkt har fu släppt dit? Jag börjar släppa denna månad som sagt runt 60-80 tkr kommer jag släppa inom 6månader. Så orolig för hembesök. Har ju en platttv men den är typ 6år gammal o stor dubbelsäng men det får de väl inte ta?

Tvn kan dom i teorin ta men en sån gammal är inget värd så det är nog lugnt. Sängen får du ha kvar.

Lillas har du fått ngt beslut hem har du fått utmätning menar hembesök hur mkt har fu släppt dit? Jag börjar släppa denna månad som sagt runt 60-80 tkr kommer jag släppa inom 6månader. Så orolig för hembesök. Har ju en platttv men den är typ 6år gammal o stor dubbelsäng men det får de väl inte ta?
De tar inte saker som man normalt ska ha i ett hem. När jag hade hembesök gick de bara en runda, barnens rum gick de inte ens in. Vi hade två laptops framme, två plattv och tvspel & jag har ju en del glasgrejer som är värda lite men de tog inget sånt. Däremot snodde de bilen, men den fick jag tillbaka efter överklagan och att jag kunde bevisa att den var ett bilstöd från f-kassan. De var inte otrevliga på något sätt men det var ändå den värsta upplevelsen jag vart med om, hade förföljelsemani ett bra tag efter, så fort jag hörde nån närma sig vår våning fick jag hjärtklappning. Eftersom de kom utan att anmäla det först.

Har man lön o kan betala skulden inom 12 månader så händer inget mer kan man inte göra det då kommer dom hem men dom meddela först
Har aldrig hört att det är en gräns att skulden ska kunna betalas inom 12 månader för att slipa hembesök, var hittar man information om detta? Sist jag hade utmätning drog dom 13850kr från min lön med skulder över 150000 , men det var inget prat om hembesök från kronofogdens sida då. Kan jag vänta mig det denna gång alltså?

Nä kanske inte är någon gräns men till mig sa dom kan man betala sin skuld inom 12 månader så bli det enbart löneutmät sen tittar dom på hus etc o då förmodar jag att dom kommer hem o kolla .

Nä kanske inte är någon gräns men till mig sa dom kan man betala sin skuld inom 12 månader så bli det enbart löneutmät sen tittar dom på hus etc o då förmodar jag att dom kommer hem o kolla .
OK. Får se vad som händer. Har skickat in ansökan om skuldsanering så jag vet ingenting just nu, det får bli som det blir.

Ja jag har hus med o jag kommer inte kunna betala allt på 12 månader så jag väntar med man kan inte göra mer än vänta

Ja jag har hus med o jag kommer inte kunna betala allt på 12 månader så jag väntar med man kan inte göra mer än vänta
Jag har dock inget hus att oroa mig för som tur är, inget av värde direkt faktiskt. Men vill into gärna ha dom snokandes här hemma ändå, känner mig liten och sårbar som det är ändå

Det där stämmer skapligt. Att det blir hembesök är inte så säkert, om vi säger att du har en skuld på 500000, löneutmätning på en tusing i månaden, så man kollar vidare på fastigheten, man räknar ut att den kanske ger 600000 efter ev huslån är betalda, då blir ju skulden hos kfm reglerad med god marginal.. då finns det ju ingen anledning att göra ett hembesök, chansen är ju inte sådär jättestor att man vid ett hembesök hittar något som är värt så mycket att man inte behöver mäta ut huset, vissa har kanske en konstsamling hemma, eller en massa guld, men det är nog väldigt sällsynt

Hur mycket är huset värt och hur mycket lån har du på det då? och hur stora är dina skulder?

Huset värt 1.4 skulder 400000 min man lika mycket lån på huset 1.2

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp