Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, läggs det på mer ränta

Det lät så väldigt dramatiskt, med "spillror av något som tidigare varit en människa" osv, som att hela världen skulle rasa samman bara för att man har Kronofogden efter sig. Kul är det ju inte, varken när man är mitt uppe i det eller efteråt, men det är heller inte så farligt som en del får det att låta.
Ja, nu var det ju så att jag i sammanhanget pratade om skyddsnät, inte att ha Kronofogden efter sig. Jag tycker det är ganska tydligt utläst att det är mitt spelberoende/missbruk som krossat mig och gjort mig till "spillror av en människa". Jag vet att det är svårt att förstå för någon som inte är drabbad, men ett spelberoende är utom individens kontroll så länge missbruket är aktivt. Därmed önskar jag att det hade funnits någon form av skyddsnät från samhällets håll. En skuldsanering ser jag som sagt inte som ett skyddsnät, utan mer som en räddning då allt redan gått så långt åt helvete som det bara kan gå. Med tanke på hur mycket reklam, och hur fritt spelbolagen får härja i samhället, så borde samhället ta större ansvar också för vad det för med sig..
För övrigt är jag tacksam för den hjälp man kan få av Kronofogden, och jag har inget ont att säga om myndigheten i sig.. inte i mitt ärende iaf. All min kontakt med dessa har varit väldigt bra och hjälpsam. Min situation var långt mycket värre innan jag hade något med Kronofogden att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp