Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning kfm

Fast den som betalar har ju ganska bra koll på vad allt kostar så på 2 veckor så hinner man ju fråga?
Erkänner att 5 minuter var överdrivet men att inte kunna lösa det på 2 veckor är ju bara löjligt. Finns kanske extrem extrem fall där man inte kan få tag på den som betalar på 2 veckor men är väl 1 på 100.000 om man bor ihop.
I mitt fall gick det inte. Väntar fortfarande på svar på 3 håll för att kunna få fram rätt siffror.
Och det ligger inte på mig utan på deras otroligt sega svarstid.

I mitt fall gick det inte. Väntar fortfarande på svar på 3 håll för att kunna få fram rätt siffror.
Och det ligger inte på mig utan på deras otroligt sega svarstid.
Vad är det för siffror du väntar på?

Är väl mer saker som ska in än en hyra. Är väl inte alla som har tid att sätta sig ner och göra detta direkt. Sjukt hur negativt du ser på allt *
Nej men när man ser att dom redan ringt in och mailat ett par gånger för att skjuta på det, och lagt ett par timmars jobb på att ändra inlämningstid i stället för att ta fram uppgifterna brukar det få räcka.
Resten är som regel inte så komplicerade att ta fram, de flesta vet hur långt dom har på jobbet, sjukdomskostnaderna tas som regel upp till ett fast belopp, det finns maxtaxa för barnomsorg.

Nej jag ser inte negativt på allt, men tack för ditt engagemang.

Nej men när man ser att dom redan ringt in och mailat ett par gånger för att skjuta på det, och lagt ett par timmars jobb på att ändra inlämningstid i stället för att ta fram uppgifterna brukar det få räcka.
Resten är som regel inte så komplicerade att ta fram, de flesta vet hur långt dom har på jobbet, sjukdomskostnaderna tas som regel upp till ett fast belopp, det finns maxtaxa för barnomsorg.

Nej jag ser inte negativt på allt, men tack för ditt engagemang.
Jo det gör du men det är inte mina problem :)
Tack för din tid!

Var i kontakt med kfm idag och ingen lön hinner dras i mars utan tidigast i slutet på april kör löneutmätnigen igång. Det är väldigt stora förseningar och då menade snubben som jag pratade med att det inte hinner dras på skatteåterbäringen. Stämmer detta. Han sa att det kan tidigast börja i slutet på april löneutmätning men kan ta betydligt längre tid än så..

Senast ändrad:
Jo det gör du men det är inte mina problem :)
Tack för din tid!
Var i kontakt med kfm idag och ingen lön hinner dras i mars utan tidigast i slutet på april kör löneutmätnigen igång. Det är väldigt stora förseningar och då menade snubben som jag pratade med att det inte hinner dras på skatteåterbäringen. Stämmer detta. Han sa att det kan tidigast börja i slutet på april löneutmätning men kan ta betydligt längre tid än så..

Har du en skuld hos KFM så betalar skatteverket ut din återbäring direkt till kfm. Har du ingen skuld så är det lugnt.

Skatten har inget att göra med löneutmätning. Så har du skulder hos kronofogden vilket du då har in du ska börja med löneutmätning så kommer skatteverket skicka pengarna till fogden

Som många andra svarat här, löneutmätning har inget med din skatteåterbäring att göra.
Jag skulle inte räknat med att få behålla skatteåterbäringen.

Som många andra svarat här, löneutmätning har inget med din skatteåterbäring att göra.
Jag skulle inte räknat med att få behålla skatteåterbäringen.
Men är det inte så att det måste finnas ett beslut på att tillgångar får tas av KFM? Så om dom ännu inte hunnit utmäta tillgångar och lön lär ju knappast skatteåterbäringen åka till KFM. Som jag förstått det måste det finnas utmätningsbeslut på tillgångar, eller jag kan ha fel? Åh om dom inte hinner ta beslut om löneutmätning innan lönen i april så kanske dom inte heller hinner utmäta andra tillgångar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp