Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, inkasso, kronofogden?

Otroligt sorgligt det här faktiskt. Man har ett eget ansvar, men bankerna är fan djävulens verk! Det här problemet uppstår för många i samhället. Låneforetagens slöa kontroller gör att många låser sig med skulder som varar för evigt.

Jag ger dig rådet att samla ihop alla lån, kanske ihop med någon så att det blir lättare att få ett erbjudande. Kanske har du en sambo.

Är detta inte möjligt, försöker du betala av en skuld i taget. Det är mycket lättare att kämpa vidare när man börjar bocka av skulder.

Tillgångsutredning kfm.

När kfm gjort tillgångsutredningen och fattat beslut ang utmätning, kommer de att göra ny utredning igen när det tillkommer fler skulder? I min utredning så står det att inte finns några utmätningsbara tillgångar, har hus som de då måste anse att de inte kan utmäta pgr av värdet på det i förhållande till mina bolån...osv men kan ändå inte slappna av då det kommer att tillkomma skulder ! Kan jag vara lugn med deras beslut eller kan de ändra på det närsomhelst ! Löneutmätningen kommer att start denna månad! Tacksam för om någon kan svara !!

När kfm gjort tillgångsutredningen och fattat beslut ang utmätning, kommer de att göra ny utredning igen när det tillkommer fler skulder? I min utredning så står det att inte finns några utmätningsbara tillgångar, har hus som de då måste anse att de inte kan utmäta pgr av värdet på det i förhållande till mina bolån...osv men kan ändå inte slappna av då det kommer att tillkomma skulder ! Kan jag vara lugn med deras beslut eller kan de ändra på det närsomhelst ! Löneutmätningen kommer att start denna månad! Tacksam för om någon kan svara !!

Tror att det är nån form av koll en gång per år, i register. Har du då inga större ändringar mot nu, kan du vara lugn. De skulder som kommer in efterhand läggs bara till. En massa papper som kommer förstås. Om du tror du kommer vara skuldsatt väldigt länge, pröva att söka skuldsanering

Men jag fattar inte jag fick min första anmärkning och "skuld" fastställd av KFM i juni, nu är det snart december 7 månader sedan och jag har varken fått papper hem om varesej tillgångar eller löneutmätning, vad beror detta på?
Va fan händer liksom, man kanske ska förhala det lite till och begära en skuldsanering.

Hur har det gått nu?

Har du löneutmätning?

Men jag fattar inte jag fick min första anmärkning och "skuld" fastställd av KFM i juni, nu är det snart december 7 månader sedan och jag har varken fått papper hem om varesej tillgångar eller löneutmätning, vad beror detta på?
Va fan händer liksom, man kanske ska förhala det lite till och begära en skuldsanering.

Lånebolagen som skickat in har förmodligen bara velat ha lånen lagförda och att du ska erkänna dom. Genom föreläggande och utslag. Men sedan skiter dom i att begära indrivning och "nöjer" sig istället med att det ligger kvar på inkassonivå för indrivning under dessa tre år.

Inkassona verkar göra likadant. Dom verkar skicka typ ett ärende var till indrivning, resten får ligga kvar hos inkasso för indrivning. Antagligen för att dom då ser att det finns annat och att det inte finns utrymme att få igen pengarna just nu. Man får ju sin betalningsanmärkning ändå, men det är inte kronofogden som kommer driva processen att få igen pengarna under dessa tre år och dom läggs väl inte till ditt skuldsaldo heller med andra ord. Men i sak förändrar det ingenting.

Senast ändrad:
Jag har fått 2 st skulder fastställda genom "dom" som nu har skickats till KFM och jag har sista betalningsdatum 2014-01-03, båda skulderna ligger som "skuldsaldo". Tror ni att jag får utmätning snart? Jag kan betala lite nu och resten 25/1.

Jag har fått 2 st skulder fastställda genom "dom" som nu har skickats till KFM och jag har sista betalningsdatum 2014-01-03, båda skulderna ligger som "skuldsaldo". Tror ni att jag får utmätning snart? Jag kan betala lite nu och resten 25/1.

Ja. Du kommer få en blankett snart där du ska redogöra för dina inkomstförhållanden och utgifter. När du skickat in den startas en utredning varefter du får en utredningsrapport där dom kollat din inkomst, vad för konton du har, bilregistret och andra register. Antingen får du utmätning på din inkomst om det finns utrymme. Finns det inget utrymme så kommer ingenting att hända. Det görs en koll en gång om året eller så.

Du får nog utmätning från tidigast februari skulle jag gissa. Processen tar ju en tid.

Ok, så dom skickar ingenting till Arbetsgivare innan jag skickat in blanketten?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp