Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning hur fort efter man skickat in?

Men vad bra att du fått din lönespec då kan du ju vara lugn. Jag får ingen hemskickad utan kan bara se via Swedbank, hoppas så att den kommer imorgon så jobbigt att gå och inte veta.
Ej hemskickad utan ser den på datorn på jobbet har ej kollat på Swedbank än har också dom men har för mig den kommer senare där
Ser den inte på Swedbank bara gamla från förra månaden ska inte ropa hej än kan ändras för mig :(

Ej hemskickad utan ser den på datorn på jobbet har ej kollat på Swedbank än har också dom men har för mig den kommer senare där
Ser den inte på Swedbank bara gamla från förra månaden ska inte ropa hej än kan ändras för mig :(

Aha, ja jag är ledig den här veckan så jag kommer ju inte åt och kan se via jobbet :( Hade varit skönt om man såg där. Om lönen ändrats från prel till lön så borde ju allt vara lugnt tycker man. Jobbigt om man inte får någon spec innan fredag så man måste gå hela helgen. Har bara jobbat sedan juni så har inte alls koll på hur tidigt specen kommer upp på Swedbank tyvärr.

Aha, ja jag är ledig den här veckan så jag kommer ju inte åt och kan se via jobbet :( Hade varit skönt om man såg där. Om lönen ändrats från prel till lön så borde ju allt vara lugnt tycker man. Jobbigt om man inte får någon spec innan fredag så man måste gå hela helgen. Har bara jobbat sedan juni så har inte alls koll på hur tidigt specen kommer upp på Swedbank tyvärr.
Den brukar komma senare än den man kan se på jobbet. Men det är svårt för dom att ändra i efterhand. Som jag skrev tidigare så har det varit problem att ändra när man väl fått den på jobbet då dom missat för mig tidigare fått för lite lön och då kommit månaden efter.
Det står ej prel lön på mig utan utbetalning den 27/8 däremot står det prel på skatten vet inte varför
Har aldrig fått prel på lön utan alltid stått utbetalning bara.

Senast ändrad:
Jag fick idag brev om utmätning från KFM. Det betyder väl att lönek borde fått idag också. Men jag tror som sagt att det endå var försent för att ändra. Fortfarande ser jag dock ingen lönespec så är fortsatt orolig.
Lönen skickades till bank i tisdags om utbetalning är på fredag 23/8 om utbetalning är 27e så skickas lön till bank idag torsdag. Men oftast stänger man lönerna redan ett par dagar i förväg innan lönen ska till bank och då går det inte att göra ändringar i lön längre.

Lönen skickades till bank i tisdags om utbetalning är på fredag 23/8 om utbetalning är 27e så skickas lön till bank idag torsdag. Men oftast stänger man lönerna redan ett par dagar i förväg innan lönen ska till bank och då går det inte att göra ändringar i lön längre.
Då borde det klara sig för även om lön får beslutet idag så har nog lönen redan gått till banken. Skrev att jag aldrig sett prel lön på min lönespec tidigare gick igenom dom igår och en månad stod det faktiskt prel lön kan komma att justeras men endast på den lönen, märkligt den var från April i år.

Se Ester inlägg :) din lön borde redan skickats till banken:)

Den brukar komma senare än den man kan se på jobbet. Men det är svårt för dom att ändra i efterhand. Som jag skrev tidigare så har det varit problem att ändra när man väl fått den på jobbet då dom missat för mig tidigare fått för lite lön och då kommit månaden efter.
Det står ej prel lön på mig utan utbetalning den 27/8 däremot står det prel på skatten vet inte varför
Har aldrig fått prel på lön utan alltid stått utbetalning bara.

I början på månaden innan brytpunkten vid 14e ung så brukar det stå prel och sen ändra, iallfall i Heroma som vi har.

I början på månaden innan brytpunkten vid 14e ung så brukar det stå prel och sen ändra, iallfall i Heroma som vi har.
Okej så har inte vi utan lönen körs runt den 20e inte den 14e brukar stå i Heroma info att ändringar ska göras innan den 20e på grund av lönekörning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp