- Meddelanden
- 395
- Mottagna reaktioner
- 59
- Poäng
- 187
Eehh okEhh.. en kontoutmätning har verkligen inget med storlek på skuld eller hur länge man varit skuldsatt att göra. Inte alls
Eehh okEhh.. en kontoutmätning har verkligen inget med storlek på skuld eller hur länge man varit skuldsatt att göra. Inte alls
För mig har dom kollat ca vartannat år. Det i samband när dom gjort tillgångsundersökning samt att jag fått fylla i mina inkomster och utgifter till kfm.Var det lång tid gången innan till förra månaden dom kollade ?
För mig har dom kollat ca vartannat år. Det i samband när dom gjort tillgångsundersökning samt att jag fått fylla i mina inkomster och utgifter till kfm.
Det är nog normalt, det finns inget hinder att kolla oftare
får man reda på om dom varit inne och tittat på kontot? Ser dom då transaktioner och liknande eller är det bara summan som finns på kontot de kollar?
Första jag märkte var att dom dragit pengarna och på transaktionen stod det kronofogden och någon dag efteråt fick jag brev hem att dom utmätt 10600 kr från kontot.får man reda på om dom varit inne och tittat på kontot? Ser dom då transaktioner och liknande eller är det bara summan som finns på kontot de kollar?
Om du har en fastställd löneutmätningen så har dom redan gjort tillgångsundersökning.
Att göra den igen så nära inpå utan information vask av statliga medel och bör sparka vem som en kom på idéen, vore otroligt ineffektivt överlag.
Nej, när man får utredningsrapporten, och betalningsanmärkning "utmätningsförsök" så har man gjort klart tillgångsundersökning.. det kan finnas massor kvar att göra när man beslutar om löneutmätning