Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning frågor!

Ni som har löneutmätning!
finns det någon som ligger ungefär samma som mig med 1,5 milj i skulder uppdelat på ca 17 olika med höga räntor! Har en inkomst på ca 30 efter skatt!
Hur mycket betalar ni och sjunker era skulder något?
Under löneutmätning, kan man välja någon skuld att betala in extra på någon månad?
hur många år har ni haft utmätning med samma skulder?
Blir ni någonsin fria?
Sparar ni något?
Ska släppa allt denna månad och får jag inte skuldsanering när kommer min löneutmätning att börja?

Ligger på ungefär samma skuldbörda som du och samma inkomst. Väntar också på att min utmätning ska dra igång då förelägganden nu trillar in i strid ström. Jag släppte i okt förra året men då fick jag inledande skuldsanering. Fick dock besked i dec att jag inte fick slutlig skuldsanering pga lån i för nära tid. Så först kommer du få flera påminnelser sen inkasso sen kfm så kommer dröja innan utmätning drar igång för din del skulle jag tippa. Jag hoppas själv på att det ska dröja till juni innan min utmätning drar igång. Så släpper du nu minst 4 mån fram innan utmätning.
När det avser räntorna kommer de vara de enda jag bet med utmätning skulle jag tro och kommer söka skuldsanering igen efter sommaren.

Ligger på ungefär samma skuldbörda som du och samma inkomst. Väntar också på att min utmätning ska dra igång då förelägganden nu trillar in i strid ström. Jag släppte i okt förra året men då fick jag inledande skuldsanering. Fick dock besked i dec att jag inte fick slutlig skuldsanering pga lån i för nära tid. Så först kommer du få flera påminnelser sen inkasso sen kfm så kommer dröja innan utmätning drar igång för din del skulle jag tippa. Jag hoppas själv på att det ska dröja till juni innan min utmätning drar igång. Så släpper du nu minst 4 mån fram innan utmätning.
När det avser räntorna kommer de vara de enda jag bet med utmätning skulle jag tro och kommer söka skuldsanering igen efter sommaren.
Tack för svar.
ok så iaf 3 löner kan man spara! Eller betala av mindre lånen med dem? Vet inte vad som är bäst,
Uppdatera gärna din resa.

finns det någon som ligger ungefär samma som mig med 1,5 milj i skulder uppdelat på ca 17 olika med höga räntor! Har en inkomst på ca 30 efter skatt!
Under löneutmätning, kan man välja någon skuld att betala in extra på någon månad?
Blir ni någonsin fria?
Sparar ni något?
Ska släppa allt denna månad och får jag inte skuldsanering när kommer min löneutmätning att börja?
Vill du göra riktade betalningar mot en specifik skuld är det fritt fram att göra detta under pågående löneutmätning.
Det belopp som utmäts fördelas dock på samtliga skulder.

Blir ni någonsin fria?
Sparar ni något?
Hur stora skulder man har inverkar inte på hur mycket man betalar i löneutmätning. Det baseras på din inkomst bla.
Gå in på kfm sida och gör uträkningen så vet du hur mycket som kommer dra.

Hur stora skulder man har inverkar inte på hur mycket man betalar i löneutmätning. Det baseras på din inkomst bla.
Gå in på kfm sida och gör uträkningen så vet du hur mycket som kommer dra.
Det har jag gjort men det är synd man inte kan se hur lång tid man kommer ha löneutmätning. De hade kunnat dra 20000 i månaden. Men står 16 när jag gjort uträkningen

Har också märkt att det blir en diff på några tusen på vad jag faktiskt får ut och vad förbehållsbelloppet är plus vad kfm kan dra. Funderade på om det kan hänga ihop med jobbskatteavdraget? Någon kanske vet

Det har jag gjort men det är synd man inte kan se hur lång tid man kommer ha löneutmätning. De hade kunnat dra 20000 i månaden. Men står 16 när jag gjort uträkningen
Pga att det inte finns nån tidsgräns. En löneutmätning pågår så länge det finns skulder hos KFM. Är skulderna stora så kan det ju tyvärr ta många år innan de är betalda pga räntor.

Blir ni någonsin fria?
Sparar ni något?
Jag har samma typ men 32000 innan skatt så mindre dem kan ta av mig men mina skulder går upp varje månad trots utmätning.
Har inledande skuldsanering nu dock men räknar med avslag till slut.

Har skuld på 1.1 mkr hos Kf och ca 650 tkr hos inkasso. Kf drar 26 tkr i mån och då går ca 20 tkr till skulderna, resten ränta.
Tjänar ca 58500kr brutto.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp