Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning föräldraledig

Hej!
Jag ha löneutmätning nu sen start förra månaden, & jag är mamma ledig & ha tom maj ut godkänt att vara hemma, (ej lagt in längre) men jag ska göra det men jag & min vän satt & funderade på om jag istället för 7 dagar bara tar 5 dagar & sparar lite få jag mindre i månaden då eller jag ha väll alltid rätt till mitt förbehålls belopp? Hoppas ni förstår vad jag menar, annars måste jag lägga alla 7 dagar?

Det finns en uträkningskalkyl på kronofogdens hemsida, testa att ändra din inkomst där och se vad som händer.

Du får alltid behålla ditt förbehållsbelopp.

Du får alltid behålla ditt förbehållsbelopp.
Eftersom du får betalt per dag så räknas även både förbehållet och utmätningen per dag.
Om du väljer att stå utan inkomst vissa dagar är ju upp till dig.

Eftersom du får betalt per dag så räknas även både förbehållet och utmätningen per dag.
Om du väljer att stå utan inkomst vissa dagar är ju upp till dig.

Inte jag som frågade. Men kfm kan ALDRIG dra mer än det du behöver för att klara dig. Alla har ett förbehållsbelopp som man alltid har rätt att behålla var sig man jobbar eller är föräldraledig! Får du ut mindre pengar så är det kfm som får mindre till skulderna.

Inte jag som frågade. Men kfm kan ALDRIG dra mer än det du behöver för att klara dig. Alla har ett förbehållsbelopp som man alltid har rätt att behålla var sig man jobbar eller är föräldraledig! Får du ut mindre pengar så är det kfm som får mindre till skulderna.
Ja, man får behålla sitt förbehåll per dag.
Står man utan inkomst en dag så bedöms man få sin försörjning på annat håll den dagen.
Man räknar alltså inte ihop till en totalsumma för månaden i en inkomst som beräknas per dag.

Samtidigt så ändras ju beloppet beroende på hur mycket du kan tillföra till hushållet om du har en samboende.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp