Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, får jag behålla extra pengarna?

Hej
Jag ska börja med Löneutmätning och jag har ett extra jobb bredvid. Får jag behålla de pengarna?

Hade du det extrajobbet innan din löneutmätning startade? Isf har dom förmodligen koll på ditt extrajobb och det kommer räknas med i löneutmätningen...

Hej jag har ju släppt allt nu men vissa inkasso tickar in långsammare än andra. Har dock fått en rejäl bunt med beslut från KFM redan, några med betalkrav i juni. Än har jag inte fått någon begäran om inkomstuppgifter. Kan det bero på sommaren eller avvaktar man att det fortfarande dräller in krav och betalningsförelägganden? Försöker ju göra någon form av planering framåt när det kan tänkas börja bli löneutmätning. Jag håller också på med en ansökan om skuldsanering eftersom jag förstår att det tar väldigt lång tid innan det kommer något svar. Verka dock som att många får skuldsanering just nu vilket är mycket glädjande. Jag hoppas själv få fira en dag.
Men är det någon som har någon aktuell info kring hur det är med löneutmätning gällande tidsaspekten menar jag.

Tack på förhand och kämpa på där ute.

Men är det någon som har någon aktuell info kring hur det är med löneutmätning gällande tidsaspekten menar jag.

Tja, jag hade utmätning i oktober, november och december på skulder som delvis var så gamla att de inte ens syns bland mina betalningsanmärkningar längre. Jag har en färsk Creditsafe-kreditupplysning från i dag, liksom en UC jag gjorde på mig själv för någon vecka sedan, och där står de inte med. Dessa skulder var alltså minst 2+ år gamla i oktober eftersom de redan är gallrade.

Jag har lite dålig ordning på mina papper, så jag har av den anledningen ingen koll på hur gamla skulderna var, men jag skulle tippa på att de var från 2009 eller så, kanske något år nyare. Dessa blev alltså föremål för löneutmätning 2016...

Edit: Kollade gamla lönebesked och summerade ihop drygt 68 000 kronor som har mätts ut under 2016. När det gäller betalningsanmärkningar som syns i min UC så är de på totalt 9000 kronor, så minst ~60k av det som mättes ut förra året var så gammalt att det inte syns längre.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp