Hej!
Min fru har fått beslut om löneutmätning idag.
Hon har skickat ansökan om skuldsanering i juni i år men fick bara bekräftelse att ansökan är mottagen. Har en del frågor som jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa oss med.
Hon hade totalt 8 lån på ca 800.000kr.
Just nu är det bara ett av dem som hamnade hos KFM. Hon försökte betala de andra så mycket hon kunde även efter att det första lånet skickades till KFM.
1. Ska hon försöka fortsätta betala på de lånen eller ska hon släppa allt?
2. Hennes förhållsbeloppet är ganska låg, kan man förhandla detta med KFM?
3. När hon skickade ansökan om skuldsanering glömde hon lägga ett lån till som hon hade, kan man prata med dem om detta eller är det kört?
4. Hur lång tid tar det innan hon eventuellt får inledande?
tacksam för alla svar och tips och önskar er alla i liknande situation att saker och ting löser sig för er!
Min fru har fått beslut om löneutmätning idag.
Hon har skickat ansökan om skuldsanering i juni i år men fick bara bekräftelse att ansökan är mottagen. Har en del frågor som jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa oss med.
Hon hade totalt 8 lån på ca 800.000kr.
Just nu är det bara ett av dem som hamnade hos KFM. Hon försökte betala de andra så mycket hon kunde även efter att det första lånet skickades till KFM.
1. Ska hon försöka fortsätta betala på de lånen eller ska hon släppa allt?
2. Hennes förhållsbeloppet är ganska låg, kan man förhandla detta med KFM?
3. När hon skickade ansökan om skuldsanering glömde hon lägga ett lån till som hon hade, kan man prata med dem om detta eller är det kört?
4. Hur lång tid tar det innan hon eventuellt får inledande?
tacksam för alla svar och tips och önskar er alla i liknande situation att saker och ting löser sig för er!