Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning- Behålla hela slutlönen?

Du har superfel. Lite trist att sitta och ge folk fel information.

För din vetskap kan man ofta jobba extra och få mer ut på det sättet. Jag själv fick mer ut genom att jämka. Kanske 6000 extra.
Jag håller med dig helt.

Jag var tyvärr säker på min sak, alla kan göra fel.

Jag har tagit bort mina inlägg så ni som citerat mig kan ju ta bort era "svar" så slipper det bli rörigt.

När min man slutade sin anställning, hade jobbet medelat kronofogden om det och det drogs mer än vanligt , men han fick behålla ungefär hälften av sin semesterersättning…

När min man slutade sin anställning, hade jobbet medelat kronofogden om det och det drogs mer än vanligt , men han fick behålla ungefär hälften av sin semesterersättning…
Förbehållsbeloppet per dag är samma i specialbeslutet som i den pågående löneutmätningen.

Ville bara uppdatera tråden med hur det gick. Kronofogden drog sitt vanliga lilla belopp och jag fick ut all övertid och 30 semesterdagar. Jag sa inget och ingen frågade.

Ville bara uppdatera tråden med hur det gick. Kronofogden drog sitt vanliga lilla belopp och jag fick ut all övertid och 30 semesterdagar. Jag sa inget och ingen frågade.
Kronofogden drar ingenting, de meddelar ett beslut till arbetsgivaren.
Arbetsgivaren betalar en del av lönen till den anställde och en del betalas till Kronofogden.
Långt ifrån alla förstår hur man följer ett beslut om löneutmätning korrekt.

Arbetsgivaren betalar en del av lönen till den anställde och en del betalas till Kronofogden.
Långt ifrån alla förstår hur man följer ett beslut om
Långt ifrån alla förstår hur man följer ett beslut om löneutmätning korrekt.
Jag tror att du förstår att när jag skriver ”kronofogden drog” så syftar jag såklart på min pågående löneutmätning.
Jag ställde ingen fråga- jag ville endast uppdatera min tråd.
Vad jag vet så kan kronofogden fortfarande utmäta pengar från mitt bankkonto om dom får nys om att jag ska få en större summa pengar. Så kronofogden ”drar” visst.
Av nån anledning så visste dom inte att jag avslutat min anställning.
Jag är nöjd.

Senast ändrad:
Jag tror att du förstår att när jag skriver ”kronofogden drog” så syftar jag såklart på min pågående löneutmätning.
Jag ställde ingen fråga- jag ville endast uppdatera min tråd.
Fortfarande, att saker blir rätt eller fel när det gäller löneutmätning är beroende av en annan part än Kronofogden.

Fortfarande, att saker blir rätt eller fel när det gäller löneutmätning är beroende av en annan part än Kronofogden.
Alltså ja det förstår vi nog alla. Nu ångrar jag att jag följde upp detta.
Vad är ditt syfte i den här tråden?

Alltså ja det förstår vi nog alla. Nu ångrar jag att jag följde upp detta.
Vad är ditt syfte i den här tråden?
Inget annat än att förmedla kunskap.
Jag har besvarat frågor om hur slutlön ska hanteras vid pågående löneutmätning.
Att varför utfallet blev ett annat än vad som är korrekt kan endast den som hanterar löner hos din (numera föredetta?) arbetsgivare förklara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp