Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning barnbidrag

Hej!

Jag och min man ska gå isär pga spelproblem. Hur blir det han har ju hela barnbidraget för 2 barn och halva för minsta som jag ör föräldraledig för. Han vill inte lägga det över på mig. Får jag behålla från kronofogden den summan? Killarna ska vi ha veckovis och tjejen är jag föräldraledig för.

Vore tacksam för svar.

Nej du får ansöka hos försäkringskassan att de sköter fördelning av barnbidrag och underhållsbidrag, du får uppge att ni inte kan lösa det själv.

Hej!

Jag och min man ska gå isär pga spelproblem. Hur blir det han har ju hela barnbidraget för 2 barn och halva för minsta som jag ör föräldraledig för. Han vill inte lägga det över på mig. Får jag behålla från kronofogden den summan? Killarna ska vi ha veckovis och tjejen är jag föräldraledig för.

Vore tacksam för svar.
Finns blankett på Försäkringskassan som du kan fylla i digitalt gällande barnbidrag. Du fyller i där att du har två barn veckovis och ett barn på heltid så kommer Försäkringskassan att bedöma att barnbidrag ska tillhandahålla dig för det barn du har på heltid och halva barnbidraget för dom barn du har växelvis. Gällande underhållsstöd så är det likadant där. Finns digitalt det också att söka för det barn du har på heltid.

Hej!

Vore tacksam för svar.

Ja det löser kfm, det är rätt vanligt, man får registrera in lite manuella uppgifter på barnet bara

Nej du får ansöka hos försäkringskassan att de sköter fördelning av barnbidrag och underhållsbidrag, du får uppge att ni inte kan lösa det själv.

Ja det kan man göra men inget som behövs för kfms del alls

Det var inte det som var frågan heller.

Frågan var "Får jag behålla från kronofogden den summan?"

Du svarar med ett inledande nej.
Det korrekta svaret på frågan är ja.

Frågan var "Får jag behålla från kronofogden den summan?"

Du svarar med ett inledande nej.
Det korrekta svaret på frågan är ja.
Frågan var att hon inte fick barnbidrag då exet tog pengarna och hon undrade då om hon fick den summan från kronofogden.
Svaret är då nej utan hon får se till att få barnbidraget från sitt ex eller från försäkringskassan.

Frågan var att hon inte fick barnbidrag då exet tog pengarna och hon undrade då om hon fick den summan från kronofogden.
Svaret är då nej utan hon får se till att få barnbidraget från sitt ex eller från försäkringskassan.
Kfm betalar inte ut barnbidrag.
Om man bara har halva barnbidraget så kommer förbehållet öka med motsvarande belopp.
Så svaret är ja, summan får man behålla hos kronofogden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp