Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning börjar

hej,

Efter ca 1 år sen jag släppte mina skulder har jag nu fått ett beslut om utmätning av lön, skickade in alla uppgifter på brevet man fått och har skrivit in rätt osv..
Nu kommer dom dra 12303 kr varje månad och jag tyckte de lät mycket men de kanske de inte är, kanske är normalt eller vad tycker ni?
Min månadslön 27237
Sambons månadslön 22500
hyra 6800
får alltså behålla 8900 enligt kf..

Du kan räkna på det på kfm hemsida för att få dig en bild hur dom räknat. Uträkningen där stämmer väldigt bra.

hej,

Efter ca 1 år sen jag släppte mina skulder har jag nu fått ett beslut om utmätning av lön, skickade in alla uppgifter på brevet man fått och har skrivit in rätt osv..
Nu kommer dom dra 12303 kr varje månad och jag tyckte de lät mycket men de kanske de inte är, kanske är normalt eller vad tycker ni?
Min månadslön 27237
Sambons månadslön 22500
hyra 6800

Det verkar okej, hade ni haft identisk lön hade du fått behålla 7532kr

hej,

Min månadslön 27237
Sambons månadslön 22500
hyra 6800

Ja det är ju inte ett rikt liv man lever under utmätning eller skuldsanering, men man lär sig trolla med det lilla man har. Om inte annat så lär man sig bli sjukt uppfinningsrik och kan laga soppa på en spik. (Inte meningen att rimma) :oops:

Som tur är kommer det bättre tider och då kan man glänsa som aldrig förr! ;):tummen:

Får man lov att fråga om hur stor skuld det handlar om och hur många långivare?
Har det verkligen tagit ett år efter att du slutat betala innan du fått löneutmätning?

Får man lov att fråga om hur stor skuld det handlar om och hur många långivare?
Har det verkligen tagit ett år efter att du slutat betala innan du fått löneutmätning?
Slutade betala alla mina skulder nov/dec 2019 efter samtal med budget rådgivaren i min kommun..alla skulder är inte inne än men just nu är jag uppe i 750.000 nåt hos kf. Borde landa på omkring en miljon när allt kommit in. Och då har jag skrivit på alla förelägganden med vändande post under denna tid

Slutade betala alla mina skulder nov/dec 2019 efter samtal med budget rådgivaren i min kommun..alla skulder är inte inne än men just nu är jag uppe i 750.000 nåt hos kf. Borde landa på omkring en miljon när allt kommit in. Och då har jag skrivit på alla förelägganden med vändande post under denna tid
Tar det alltid så lång tid?? Jag ska nämligen släppa allt mitt på 250k ca hos 18 långivare. Tar det så lång tid så borde jag ju kunna beta av 120k (13 långivare) på den tiden :) Hade ju varit grymt! Eller är detta ovanligt?

Tar det alltid så lång tid?? Jag ska nämligen släppa allt mitt på 250k ca hos 18 långivare. Tar det så lång tid så borde jag ju kunna beta av 120k (13 långivare) på den tiden :) Hade ju varit grymt! Eller är detta ovanligt?
Jag fick min första utmätning efter 4 månader. Första skulden kom in till kronofogden i mars sen började utmätningen i Juli. Måste tillägga att jag skrev på allt som kom hem direkt och skickade in samt lämnade inkomster/utgifter tidigt.
Men drar du ut på det kan det säkert ta upp till 1 år innan utmätning.

För mig tog det 8 mån , det tar sin tid

Jag har haft skulder som inte har gått till indrivning förrän de har varit flera år gamla. Jag har inga exakta uppgifter, eftersom jag har haft dålig ordning på min ekonomi, men gissningsvis upp till 4-5 år i vissa fall. (Och då är det alltså skulder som jag under den tiden inte har betalat en krona på, bara kastat breven oöppnade.)

Eftersom det vanligen läggs på massor av ränta under tiden så är ju det väldigt smart gjort av den som skall ha pengarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp