Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning 2025: Kontrollerar Kronofogden alltid min inkomst?

Jag hade löneutmätning 2022 och uppgav min inkomst på 30000 kr. Ny utmätning på ingång. Jag kommer uppge min nya lön på 33300. Hur stor sannolikhet är det att de går på mina egna uppgifter mot att de kontrollerar via skatteverket? Min lön för ngt halvår sen var högre än nu nämnligen

För mig blev det att dom kollat min inkomst via Skatteverket, skiljer sig lite grann från inkomst som jag skrev själv.

Dom kollar med skatteverket. Tror att det är 6 månader bakåt dom kollar. Om du har ett förbehållsbelopp på 15000:- tex, så drar dom aldrig så du har mindre kvar än det.

Vrf ska man lämna in inkomstuppgifter om de kollar via Skatteverket? Går det att överklaga? Tänker på att jag tjänade mer förra året än i år
Förr redovisades inte inkomsterna månadsvis.

Vrf ska man lämna in inkomstuppgifter om de kollar via Skatteverket? Går det att överklaga? Tänker på att jag tjänade mer förra året än i år
Tänker samma också men det ser man hur dom kollar.
Jag har jobbat extra förra året och jobbat extra i år så jag ändå skrev in grundlön och det som jag har jobbat extra dvs årinkomst 2024 delade med 12 månader så skrev in lön genomsnitt.
Men den lön som dom har skrivit in i utmätningsbesked är lite gran högre än som jag skrev faktiskt.
Så jag tror dom har kollat år 2025 också då jag fick löneökning i april så har högre grundlön än för 2024.
Sen visste jag inte om jag ska jobba mera extra men det måste jag pga dom har räknat in det också utöver grundlön.

Tänker samma också men det ser man hur dom kollar.
Jag har jobbat extra förra året och jobbat extra i år så jag ändå skrev in grundlön och det som jag har jobbat extra dvs årinkomst 2024 delade med 12 månader så skrev in lön genomsnitt.
Men den lön som dom har skrivit in i utmätningsbesked är lite gran högre än som jag skrev faktiskt.
Så jag tror dom har kollat år 2025 också då jag fick löneökning i april så har högre grundlön än för 2024.
Sen visste jag inte om jag ska jobba mera extra men det måste jag pga dom har räknat in det också utöver grundlön.
Från KFMs sida är det här nog inte nåt problem eftersom man ju ändå får behålla sitt förbehållsbelopp. Möjligheten att tjäna extra kan ju dock påverkas men det är ju såklart inget dom tar hänsyn till eftersom det egentligen inte är tanken. Med det sagt så vet jag av egen erfarenhet att det är tungt när man kanske tänkt att man kan jobba lite extra och så lönar det sig inte.

De kollade aldrig min inkomst 2022. De gick på vad jag skrev.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp