Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätingen precis avslutat. Idag kom en ny skuld,vad sker nu?:/

Dom har sökt på mitt fordon men gick ej o möta ut stod det i papperet....bilen e värd idag ca 18 tusen en gammal Volvo...men den behövs i mitt arbete så jag kan ta mig till o från jobbet:/

Det beror på. Letar man fordon behövs det inte. Vill man in så brukar det meddelas innan, chansen är större att någon är hemma då.
Det finns lagstöd för att i speciella fall gå in i bostad oanmäld och även om ingen är hemma men det händer väldigt väldigt sällan. Har varit med om det ett par gånger.

Det beror på. Letar man fordon behövs det inte. Vill man in så brukar det meddelas innan, chansen är större att någon är hemma då.
Det finns lagstöd för att i speciella fall gå in i bostad oanmäld och även om ingen är hemma men det händer väldigt väldigt sällan. Har varit med om det ett par gånger.

Hur meddlar ni inför hembesök Då?:/ brev elr ringer? Ush jag hoppas för guds skull de räcker med löneutmätning för min del. Äger inte mkt här...mesta av sakerna är min sambos.

Hur meddlar ni inför hembesök Då?:/ brev elr ringer? Ush jag hoppas för guds skull de räcker med löneutmätning för min del. Äger inte mkt här...mesta av sakerna är min sambos.

Brev när jag meddelar.

Pratade nyss med Sileo kapital som jag har skulden på 32 tusen hos...samt den andra skulden på 6 tusen hos. Dom sa att om jag betalar in 4500kr så drar dom tillbaka båda ärenden från kronofogden o lägger upp en avbetalnings plan som passar mig. Jag svimma nästan i telefonen o tårana börja rinna....fick knappt fram ett ord än tack så mkt..... skulle återkomma om 6 dagar då jag fått lön o betalat in summan. Jag är helt chockad....dom som blankt sagt nej förut o sa åt mig o betala in 12 tusen för o dra tillbaka detta. Bara hoppas dom kan vänta tills den 26e nu då!???

Får man fråga hur du hamnade i denna tråkiga sits?
En skilsmässa för en massa år sedan, blev kvar med ett hus som inte gick att sälja under värsta räntekrisen. Var ung och dum, fattade inte vad jag hade skrivit på :( Har försökt jobba mej ur skulderna, men de sista åren så steg de bara. Skulle släppt till KFM för 25 år sedan, men jag vågade inte.

En skilsmässa för en massa år sedan, blev kvar med ett hus som inte gick att sälja under värsta räntekrisen. Var ung och dum, fattade inte vad jag hade skrivit på :( Har försökt jobba mej ur skulderna, men de sista åren så steg de bara. Skulle släppt till KFM för 25 år sedan, men jag vågade inte.
Tack för svar Lize, beklagar att du har hamnat där du är. Hoppas verkligen att det ordnar sig. Detta med ”ung och dum” är ytterst välbekant och en fin inkörningsport till eländet :(

Kan uppdatera att har betalat in 5 tusen till sielo kapial och nu har dom lagt upp en avbetalnings plan på 24 månader på 2 tusen i månaden och dom har dragit tillbaka skulden som låg hos kronofogden på 34 papp....jag känner sån en enorm lättnad så fyfan finner inga ord. Dock så åkte jag på 2 betalnings föreläggande som nu blivit utslag..båda ca 6 tusen kr. Cirkusen tar aldrig slut känns det som...men ska jobba på nu o försöka betala bort de andra nu med nästa lön....Fan hoppas man börjar se lite ljusare på framtiden snart

Men när jag fick mitt utslag på detta så stod det att jag hade 33 tusen hos kronofogden...nu när sielo kapital dragit tillbaka skulden kommer det då att försvinna från uc? Samt kommer mitt kreditbetyg bli bättre?:/

Men när jag fick mitt utslag på detta så stod det att jag hade 33 tusen hos kronofogden...nu när sielo kapital dragit tillbaka skulden kommer det då att försvinna från uc? Samt kommer mitt kreditbetyg bli bättre?:/

Försvinna från uc skuldsaldo ja.
Bättre kreditbetyg med 2 rykande färska utslag - nja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp