Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätingen precis avslutat. Idag kom en ny skuld,vad sker nu?:/

Så man kan alltså ha löneutmätning även fast det kan ta flera år?:/ Har ni fått hembesök av kronofogden trots löne utmätning?

Så man kan alltså ha löneutmätning även fast det kan ta flera år?:/ Har ni fått hembesök av kronofogden trots löne utmätning?
Du kan ha löneutmätning hur länge som helst, finns ingen bortre gräns, mer än om man skulle dö :) Jag har inte fått något hembesök, utan vi pratades vid per telefon. Men jag räknar med att de kan vilja göra hembesök när som, inga konstigheter med det.

Jag har haft löneutmätning över 1 år och har haft hembesök.

Oj en miljon...o du får ha löneutmätning men hur mkt drar dom då varje månad?:( Det var nämligen en handläggare på kronofogden som jag pratade med i telefon som sa till mig att löneutmätning har man om det bedöms att man kan betala sin skuld inom ett år:/
Idag droppade det ner 2 betalnings förelägganden till.. kommer betala det ena nu denna vecka så det försvinner men det andra är på 7 tusen...kommer inte kuna betala de på en gång...om de läggs på som skuld att betala jämnt det automatiskt på löne utmätning?? Hur stor skuld kan man ha för löneutmätning? Jobbar bara 65 procent nu så dom kan inte dra så mkt från min löneutmätning:/ 3400kr ca drog dom på förra utnämningen jag hade.... kommer börja jobba heltid efter sommaren så hoppas ja hinner betala bort detta inom 1år!!!:/

Vad jag hört så får man bara löneutmätning om man kan betala bort skulden inom 1 år?????

Problemet är väll oxå det att när man väl får löneutmätning, om så bara för en skuld, så drar fogden allt man tjänar tills just DEN skulden är reglerad, förutom förbehållsbeloppet för boendet samt mat, etc, så risken är ju påtaglig att man halkar efter med andra skulder, etc... och att dom oxå till slut hamnar hos Fogden... :(

Problemet är väll oxå det att när man väl får löneutmätning, om så bara för en skuld, så drar fogden allt man tjänar tills just DEN skulden är reglerad, förutom förbehållsbeloppet för boendet samt mat, etc, så risken är ju påtaglig att man halkar efter med andra skulder, etc... och att dom oxå till slut hamnar hos Fogden... :(
Precis! Det finns ingen möjlighet att betala på andra skulder så det är bara att släppa allt.

Precis! Det finns ingen möjlighet att betala på andra skulder så det är bara att släppa allt.

Precis vad jag trodde och jag har ju noterat att "Tussan" har ramlat dit ett par ggr nu med enstaka skulder som har gått vidare till Fogden... Hon halkar ju då efter med övriga "skulder/lån", så kanske lika "bra" att släppa allt samtidigt...om det inte är så att hon NU inte har fler skulder som ligger oreglerade... Hoppas att så är fallet @tussan

Du kan ha löneutmätning hur länge som helst, finns ingen bortre gräns, mer än om man skulle dö :) Jag har inte fått något hembesök, utan vi pratades vid per telefon. Men jag räknar med att de kan vilja göra hembesök när som, inga konstigheter med det.

Jag har sett löneutmätningsbeslut som funnits konstant sedan mitten av 90talet.

Hembesök brukar inte bli aktuellt om skulden kan regleras med löneutmätning på några månader. Sen är det många andra anledningar till att man inte får hembesök heller.

Hade dragit utomlands 9 fall av 10 om jag sitter i 20 år och får behålla 2-3.000 kr av min lön utöver hyra. Om man dessutom inte har barn så ser jag ingen anledning att vara kvar, hade bott i Thailand eller jobbat i Norge typ.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp