- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Japp, jag har ansökt om det för ett tag sedan.Läge för skuldsanering?
Japp, jag har ansökt om det för ett tag sedan.Läge för skuldsanering?
Du kan ha löneutmätning hur länge som helst, finns ingen bortre gräns, mer än om man skulle döSå man kan alltså ha löneutmätning även fast det kan ta flera år?:/ Har ni fått hembesök av kronofogden trots löne utmätning?
Jag har inte fått något hembesök, utan vi pratades vid per telefon. Men jag räknar med att de kan vilja göra hembesök när som, inga konstigheter med det.Jag har haft löneutmätning över 1 år och har haft hembesök.Så man kan alltså ha löneutmätning även fast det kan ta flera år?:/ Har ni fått hembesök av kronofogden trots löne utmätning?
Oj en miljon...o du får ha löneutmätning men hur mkt drar dom då varje månad?Det var nämligen en handläggare på kronofogden som jag pratade med i telefon som sa till mig att löneutmätning har man om det bedöms att man kan betala sin skuld inom ett år:/
Idag droppade det ner 2 betalnings förelägganden till.. kommer betala det ena nu denna vecka så det försvinner men det andra är på 7 tusen...kommer inte kuna betala de på en gång...om de läggs på som skuld att betala jämnt det automatiskt på löne utmätning?? Hur stor skuld kan man ha för löneutmätning? Jobbar bara 65 procent nu så dom kan inte dra så mkt från min löneutmätning:/ 3400kr ca drog dom på förra utnämningen jag hade.... kommer börja jobba heltid efter sommaren så hoppas ja hinner betala bort detta inom 1år!!!:/
Vad jag hört så får man bara löneutmätning om man kan betala bort skulden inom 1 år?????

Precis! Det finns ingen möjlighet att betala på andra skulder så det är bara att släppa allt.Problemet är väll oxå det att när man väl får löneutmätning, om så bara för en skuld, så drar fogden allt man tjänar tills just DEN skulden är reglerad, förutom förbehållsbeloppet för boendet samt mat, etc, så risken är ju påtaglig att man halkar efter med andra skulder, etc... och att dom oxå till slut hamnar hos Fogden...![]()
Precis! Det finns ingen möjlighet att betala på andra skulder så det är bara att släppa allt.
Du kan ha löneutmätning hur länge som helst, finns ingen bortre gräns, mer än om man skulle döJag har inte fått något hembesök, utan vi pratades vid per telefon. Men jag räknar med att de kan vilja göra hembesök när som, inga konstigheter med det.
Jag har haft löneutmätning över 1 år och har haft hembesök.