Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lönekonto, kan inte byta pga skuldsaldo

jag vill byta från Swedbank till en annan bank men jag kan varken öppna ett konto hos Nordea SEB eller Handelsbanken för att jag har ett skuldsaldo hos KF. VAFAN?!
Förstår inte riktigt varför?
Jag ska bara ha ett lönekonto för att få in lönen, betala räkningar och ha ett kort kopplat till det.

jag vill byta från Swedbank till en annan bank men jag kan varken öppna ett konto hos Nordea SEB eller Handelsbanken för att jag har ett skuldsaldo hos KF. VAFAN?!
Förstår inte riktigt varför?
Jag ska bara ha ett lönekonto för att få in lönen, betala räkningar och ha ett kort kopplat till det.

Jag tror att Skandiabanken accepterar. Osäker på om banker ens "får" neka någon att ha ett vanligt lönekonto....! Värt att kolla upp!

Banken får inte neka, finns EU direktiv också för detta.
För att neka en kund behövs särskilda anledningar, det innefattar INTE skuldsaldo eller anmärkningar. Är mer om man tror du gör penningtvätt eller annan skit.

Kanske inte ett VISA eller Mastercard men Maestro hette det när jag jobbade, de korten kräver online uppkoppling på terminalerna vilket gör att du kan inte betala på terminaler som inte har online uppkoppling vilket de flesta har idag. Är bara typ fartyg och flyg kanske som kör detta idag med offline terminaler.

Det du kan använda finns nedanför

https://www.swedishbankers.se/fraag...tt-oeppna-konto-med-grundlaeggande-tjaenster/

Lycka till

Jag vet att @Lize vid några tillfällen har länkat till EU direktiv gällande just detta, men hinner inte själv leta just nu... Kanske Lize har denna länk tillgänglig någonstans månne :)

Tackar! Har försökt via telefon och chatt hos alla 3, på Nordea ansökta jag på webben men blev nekad, därför hörde jag personligen av mig till kundtjänst. Fick genom de på kundtjänst information om att jag kunde prova på lokalkontoret. Ska det verkligen vara så?

Ja det finns väl knappast någon lag som säger att man har rätt att öppna bankkonto på Internet eller via telefon...

Tackar! Har försökt via telefon och chatt hos alla 3, på Nordea ansökta jag på webben men blev nekad, därför hörde jag personligen av mig till kundtjänst. Fick genom de på kundtjänst information om att jag kunde prova på lokalkontoret. Ska det verkligen vara så?
Jag tror att det faktiskt är bäst att personligen gå in på ett lokalkontor, det hade jag gjort. Förmodligen nekar de till att börja med, finns många småpåvar ute på kontoren (jag har en hel del att göra med banker genom mitt arbete och får ryta ifrån en hel del, de tror att de är någon slags statlig inrättning), då tycker jag att du hänvisar till det nya EU-direktivet, så kommer det nog med all säkerhet att fungera.

Systemen säger säkerligen nej automatiskt så du måste nog besöka banken personligen en gång.

Behövde besöka SEB trots bra ekonomi när jag startade vissa pension sparande på den banken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp