Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lön och Försäkringskassan, la in för mycket arbetstid

Förvirrad som man är så råkade jag bocka i att jag arbetade 6 dagar som jag egentligen var pappaledig, fick ut nästan 10 000kr innan skatt för mycket..
ringde såklart upp ekonomi när jag insåg detta och förklarade, inga konstigheter utom att dom betalar ut detta beloppet nu och betalar ut 10000kr mindre nästa månad.

men nu till min fråga, hur blir det nu med min pappa peng?
Jag får ut både lön och föräldrarpenning denna månaden.. hur gör jag så inte fk tror jag försöker göra bedrägeri?
De pengar jag får ut för mycket nu från jobbet dras ju ändå av nästa månad..

Jag ska själv ta ut 5 dagar i veckan och jobba varannan helg där jag inte fyller i något om föräldrapenning. Då får jag också lön och föräldrapenning!

Tror det ska va lugnt med lön och föräldrapenning sålänge du inte har samma på samma dag? Så uppfattade jag det!

Tycker allt är krångligt

Förvirrad som man är så råkade jag bocka i att jag arbetade 6 dagar som jag egentligen var pappaledig, fick ut nästan 10 000kr innan skatt för mycket..
ringde såklart upp ekonomi när jag insåg detta och förklarade, inga konstigheter utom att dom betalar ut detta beloppet nu och betalar ut 10000kr mindre nästa månad.

Jag får ut både lön och föräldrarpenning denna månaden.. hur gör jag så inte fk tror jag försöker göra bedrägeri?
Ring dom, ser ju lite snyggare ut om du ringer in till FK själv och ändrar dagarna

Du måste kontakta FK annars är chansen stor att du blir anmäld för bidragsbrott. Du kan visa att det blev fel men fortfarande otrevligt att bli anmäld för då det kommer upp till fem år i efterhand

Tycker också du ska ringa. Är ju helt okej att rätta felet själv och dom borde förstå att det är lite krångligt ibland

Då ringer jag in imorgon och stället mig i plats 355 i kön och förklarar läget :)
Jag har tryckt i föräldrardagar samma dagar som jag råkade trycka i att jag jobbade men istället skulle trycka i föräldrarledig på jobbet. Tänker bara så dom inte väljer att ta tillbaka pengarna för dom kommer jag ändå behöva till nästa månad då det jag skulle få mindre i januari får jag istället i februari istället

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp