Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

lön- kronofogden

Hjälper en kompis igen att fråga: Har varit arbetslös länge nu och har skulder till kronofogden. Har äntligen lyckats få ett jobb :) Hur länge tar det innan kronofogden tar på min lön? Vore as nice att hinna få ett par löner, då jag levt på existenminimum i flera år. Vad bör jag göra ? Bara vänta och se när de drar eller höra av mig för en avbetalningsplan?

Nu vet jag inte hur ofta KF gör sin "koller", det vet nog ingen, men de lär höra av sig så småningom. I vilket fall kommer det ta tid innan allt är klart inför utmätning från det att du får brevet om inkomstförfrågan, så troligt är att du kommer få behålla lönerna ett tag.

Skulle gissa på att kontroller görs 2-4 ggr per år. Du hinner nog få 2-3 månadslöner innan ett slutgiltigt beslut.

Kronofogden hämtar uppgift om arbetsgivare från Skatteverket. Skatteverket får uppgifter om vilka som det har betalats in skatt för under januari påföljande år.
Alltså byter man arbetsgivare i januari-2016 kommer det in i systemet under januari-2017. Såvida man inte själv meddelar eller någon berättar.

Senaste given är väl annars att månatliga inrapporteringar ska komma januari-2018 men än är väl inga beslut tagna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp