hej
jag har varit korkad, stod som borgensman åt en person och åkte på rejäl skit.
har nu tagit massor med SMS-lån för att klara månad till månad, har innan aldrig haft problem. står dock som ensamstående och har då bolån och även blancolån ståendes på mig varar att jag inte kan ta några lån för att lösa denna skit.
till frågan:
jag har några lån som jag funderar på att skicka till inkasso
ferratum-28000kr betalar 2800kr/mån
everdayplus 28000kr betalar 2800kr/mån
risicum 18000kr betalar 1800kr/mån
viakredit 10000kr betalar 1000kr/mån
totalt 8400kr/mån
plus att jag betalar 5000kr i månaden för borgensåtagandet jag hade, lägsta summan som de kunde gå med på och har ca 55000kr kvar där.
plus att jag betalar bolån, blancolån, csn och allt annat i vardagen.
Hur har det gått för andra? hur ser utsikterna ut för att få betala mindre summor varje månad hos inkasso? jag kan verkligen inte riskera att skiten går vidare till kronofogden.
tacksam för svar, har ångest nu och jag har några få dagar på mig att bestämma om jag ska släppa eller betala in och fortsätta samma onda cirkel.
//panikslagna mig
jag har varit korkad, stod som borgensman åt en person och åkte på rejäl skit.
har nu tagit massor med SMS-lån för att klara månad till månad, har innan aldrig haft problem. står dock som ensamstående och har då bolån och även blancolån ståendes på mig varar att jag inte kan ta några lån för att lösa denna skit.
till frågan:
jag har några lån som jag funderar på att skicka till inkasso
ferratum-28000kr betalar 2800kr/mån
everdayplus 28000kr betalar 2800kr/mån
risicum 18000kr betalar 1800kr/mån
viakredit 10000kr betalar 1000kr/mån
totalt 8400kr/mån
plus att jag betalar 5000kr i månaden för borgensåtagandet jag hade, lägsta summan som de kunde gå med på och har ca 55000kr kvar där.
plus att jag betalar bolån, blancolån, csn och allt annat i vardagen.
Hur har det gått för andra? hur ser utsikterna ut för att få betala mindre summor varje månad hos inkasso? jag kan verkligen inte riskera att skiten går vidare till kronofogden.
tacksam för svar, har ångest nu och jag har några få dagar på mig att bestämma om jag ska släppa eller betala in och fortsätta samma onda cirkel.
//panikslagna mig
amorterar man inte ett skit på även om man betalar av en 10del av skulden, den hamnade hos Gothia där jag betalar 2500:- per månad ink uppläggningskostnad 180:- och avikostnad 60:-. Ingen annan ränta står med alls och jag kollade precis överenskommelsen igen.