Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låta 10.000kr gå till kronofogden.

Hej!

Tänkte fråga om råd.
Jag kommer inte kunna betala av ett lån på 10.000kr denna mån.
Jag tänkte låta den gå till KF.
-Vad händer om jag får löneutmötning?
-Hur mycket skulle dom kunna dra av lönen?
- hur länge skulle jag ha löneutmätning?
-När skulle den börja isåfall?

Det som händer är att det dras pengar från din lön.

Resten av frågorna har inget med hur stor skulden är att göra.

Okej.
Så dom drar det som går att dras? Det vill säga det som går att utmäta?
Om man tar bort hyran (7000kr) och det belopp man behåller (4800kr), så går resten till utmätningen då?

Okej.
Om man tar bort hyran (7000kr) och det belopp man behåller (4800kr), så går resten till utmätningen då?
Ja, busskort om det behövs för att ta sig till jobbet och kostnader för läkemedel kan tas med. Du får alltså behålla 11800-12500 och resten går till skulden

Okej.
Tänk på att om du har andra lån finns inget utrymme till att betala dom under löneutmätning. Bor du själv?

Jag bor i en lägenhet som står på mig. Men mina föräldrar bor med mig också. Kollar KF vem som betalar hyra via ex kontoutdrag etc?

Är dom skrivna på den adressen så räknar dom med att dom betalar också. Så ditt förbeållande från kfm blir mindre då kfm räknar att dom betalar mat. Hyra. El m.m

Är dom skrivna på den adressen så räknar dom med att dom betalar också. Så ditt förbeållande från kfm blir mindre då kfm räknar att dom betalar mat. Hyra. El m.m
Precis. Dom räknas in i hyran osv. När du får löneutmätning ska deras inkomstuppgifter med i beräkningen.
Du kan inte låna av dina föräldrar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp