Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låt oss diskutera kontanter

Nu använder jag nästan bara kontanter när löneutmätningen startade , känns som man får betydligt mer koll på hur mycket man spendera också :)

Jag är med i den gruppen. Tycker det är helt sinnessjukt att man inte kan betala med pengar längre. Sen ska allt övervakas också.

Det är lite skrämmande när man läser i den gruppen om alla ställen som slutat ta kontanter som betalningsmedel.
Ser varje dag det postas om någon ny som inte accepterar kontanter som betalningsmetod.
Ganska många handlare, restauranger med mera som endast tar kort.
Så detta får mig att vara lite aktsam i min tanke, med att spara pengar i madrassen.

https://www.gp.se/ledare/bankerna-måste-sluta-trakassera-sina-kunder-1.23374530?fbclid=IwAR1jiw5x2DFX-c_2EjpqkX28vHJowWCCCgZRYmCfPz-HqeEiuT0ZLKaTclI

I sin iver att följa den så kallade penningtvättlagen har svenska banker börjat lägga sig i vanliga kunders privatekonomi och till och med förhindrat dem att fritt använda sina pengar. Samtidigt klarar sig de stora bedragarna. Det är ohållbart.

Så jävla bra!!!!!!!!!

Precis, det är lite detta jag tänker på.
Tänk om de bara låser ens konto, så att man inte ens kan betala sina räkningar.
Helt vansinnigt!

Det kan hända mig. Min bank har vänt upp och ner på massa transaktioner nu och kräver massa skit av mig. Frågar om allting och när jag svarade utförligt går dom in på detaljnivå.

Det kan hända mig. Min bank har vänt upp och ner på massa transaktioner nu och kräver massa skit av mig. Frågar om allting och när jag svarade utförligt går dom in på detaljnivå.
Är det Nordea ?

Jag tycker kontanter är super viktigt att ha mwd sig. Många gånger bankerna ligge nere och ta flera timmar innan de kommer igång

Var bor du någonstans egentligen? Här i Sverige händer sådant mycket sällan. Jag tror att jag har varit med om det en gång i hela mitt liv att jag pga tekniskt problem inte har kunnat betala med kort, men då kvarstod problemet knappast i flera timmar. I relation till att jag säkert betalar med kort tusen gånger om året när det inte krånglar så känner jag mig rätt nöjd med stabiliteten.

Va i tyskland förra pret så vänta jag pä maten skulle bli klar i en restaurang. När jag satt där kollade jag hur tyskarna betalar. 95% betalade med kontanter!

Va i tyskland förra pret så vänta jag pä maten skulle bli klar i en restaurang. När jag satt där kollade jag hur tyskarna betalar. 95% betalade med kontanter!
Men det är ju sedan gammalt, tyskarna gillar kontanter och ogillar kort/kreditkort.

Vi var i Thailand som vi brukar varje år och hälsa på svärmor , när vi skulle betala på resturang så funkade inte korten ! Hade Länsförsäkringar då ! Då låg deras kort nere 3 dagar totalt och det var ca 4 år sedan ! Använder nästan alltid kontanter idag ! Har lärt mig och sett värdet i pengar ! Så använder nästan kontanter 90 % av alla köp jag gör idag :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp