Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låst yta i hemmet, kan KF öppna förrådet?

Hej! Precis blivit medlem, så vet inte om det är rätt forum-inlägg.

Har skulder hos KF, runt 300,000 kr. (Ung lch dum och ett ex som beställde massa i mitt namn- gick ej bevisa att det var han). Försöker betala det jag har, dock arbetslös för tillfället men ansökt om skuldsanering.

Jag har lite värdesaker som betyder mycket för mig, som väska och skor. Är rädd att de kommer ta allt. Jag har ett litet förråd med nyckel som jag funderar på att lägga alla mina värdesaker och låsa, tills jag betalat hela skulden. Kan de försöka bryta sig in i förrådet vid misstanke om värdesaker? Eller låter de den vara?

Har skulder hos KF, runt 300,000 kr. (Ung lch dum och ett ex som beställde massa i mitt namn- gick ej bevisa att det var han). Försöker betala det jag har, dock arbetslös för tillfället men ansökt om skuldsanering.

Jag har lite värdesaker som betyder mycket för mig, som väska och skor. Är rädd att de kommer ta allt. Jag har ett litet förråd med nyckel som jag funderar på att lägga alla mina värdesaker och låsa, tills jag betalat hela skulden. Kan de försöka bryta sig in i förrådet vid misstanke om värdesaker? Eller låter de den vara?
Dem kan kräva att du öppnar jag annars hade alla gjort samma.
Och med 300.000 i skulder får du nog ingen skuldsanering.
Hittar du ett jobb så är det en ok summa att lösa inom 15 år

Om jag säger att det är ett gammalt förråd och hittar inte nyckel? Jag har ett företag på gång och hoppas att betala av allt inom 2 år.

Om jag säger att det är ett gammalt förråd och hittar inte nyckel? Jag har ett företag på gång och hoppas att betala av allt inom 2 år.
Nej, det kommer inte fungera att säga så. Förstå hur många som skulle köra den ursäkten om det skulle funka.

Det låter som du sitter med de frågorna som vi alla haft i samband med utmätning/skuld till KF. Det finns flera trådar som tar upp alla dessa farhågor om vad som kan ske mm. Kolla igenom forumet så kommer du hitta en hel del.

Det är väl bättre om du lämnar väskan och skorna hos nån kompis. Kf kommer tycka det ser misstänksamt ut med ett låst utrymme när man har skulder att utmäta. Att du har tappat nyckeln kommer inte godtas som ursäkt.

Ett sånt förråd går att öppna utan att berätta något i förväg

Har du tur så tar de fel och tömmer grannens förråd i stället.

Inte dumt att få förrådet städat.

Det där blir nog fel ibland, just när folk bytt förråd utan att meddela någon.
Oftast står det att avhysning gäller till lägenheten tillhörande förråd, om det är lgh 1101 så kommer förråd 1101 tömmas..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp