Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låningsförmedlare eller inte?

Tror ni det är stor skillnad i ränta som bankerna erbjuder om man använder sig av en låneförmedlare gentemot om man söker direkt genom banken?

Jag antar att det sker per automatik för många när UC tas.

När jag tog mitt första blancolån hade jag 0 ff på min UC, och en kredit på 90,000kr fullt utnyttjad. 0 kr i skuld i övriga lån. Sökte direkt på Bank Norwegian om 45,000kr och fick det till 17% ränta. Fattar inte hur jag kunde få ett så otroligt sopigt erbjudande när jag inte hade något annat än krediten. Inkomst på 480k, 15k underskott. Hade inte koll på min UC score innan jag tog lånet men den bör ju rimligen ha legat under 4 åtminstone.
Med Lendo har jag fått bra mycket bättre erbjudanden än så. Det senaste samlingslånet var på 200k från Remember, 14% ränta. Då hade jag 15 i UC score.

jag fick 3,07% via Lendo, jag har för mig att det var lägre än vad både Lendo och banken då hade angivit som lägsta ränta, men ser att dom nu har sänkt till 2,95%
hade 0,1 och tror att jag hade 2ff och jag sökte på 200k. inkomst efter senaste deklaration var strax över 400k, har då huslån på 345k och 230k i krediter, 0 blanco sedan innan

Tror ni det är stor skillnad i ränta som bankerna erbjuder om man använder sig av en låneförmedlare gentemot om man söker direkt genom banken?

Jag antar att det sker per automatik för många när UC tas.
Det är egentligen omöjligt att svara på, då det är affärsbeslut högt upp i bolagen. Tror inte ens handläggare på bankerna kan svara tydligt på den frågan. Vissa har dock erbjudanden som enbart är tillgängliga när man söker direkt exvis Coop. Ett annat exempel som jag råkat ut för är att söka Santander på deras hemsida så är det uppläggningsavgift. När jag sökte via Lendo så var det 0 kr i avgift (och det var ingen särskild kampanj då). Sedan bar jag blivit förvånad att de bästa erbjudande jag får via förmedlare är från banker jag inte trodde skulle ge bästa räntan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp