Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Långt inlägg, jag vet! Men kan nån förklara?

Jag har tipsat finansinspektionen om Creditstars konstiga beteende redan i december.
Men inget verkat skett.

Vet att dom använder Auktoritet inkasso ibland. Att man säljer en skuld till ett inkassobolag är en sak, men det finns så många frågetecken att det är svårt att lita på dessa idioter. Speciellt med tanke på det man hört om Auktoritet.

Jag skulle hellre bestrida en skuld och möta dom i Tingsrätten så man får se någon representants fula tryne.

ja snacka går här i forumet och allt är inte inkasso och kreditbolagens fel. Utan vi som tar lånen och inte betalar. Skulden säljs mellan bolagen och ränta tickar på svårt att följa ett flöde när man inte har koll. Tror inte att många låntagare orkar gå till rätten för en skuld på 5-6000kr ???

ja snacka går här i forumet och allt är inte inkasso och kreditbolagens fel. Utan vi som tar lånen och inte betalar. Skulden säljs mellan bolagen och ränta tickar på svårt att följa ett flöde när man inte har koll. Tror inte att många låntagare orkar gå till rätten för en skuld på 5-6000kr ???

I detta fall handlar det om en kreditgivare som inte registrerar betalningar, skickar ut påminnelser veckor efter man betalat, ger olika BG och PG uppgifter, samtidigt som dom använder sig av t.ex. Auktoritet Finans. Tog mig över 1.5månad att innan betalningen registrerades när jag hade ett ärende där.

Att ge olika kontouppgifter vart man ska betala sin skuld till ett företag som , när jag hade en skuld - innan Auktoritet blev inkopplade, ville dom att pengarna skulle betalas till detta Altarsa som som är innaktivt, som sysslat med E-handel av kläder. Alltså kan man i princip betala sin skuld till ett svart hål.
Telefonr som anges går till företaget Möjlnir AB.

Mjölnir AB Stockholm Org.nummer 556617-3349 Verksamhet Golv- & Väggbeläggningsarbeten

Dock finns det kopplingar i Mjölnir till:
http://www.allabolag.se/5569767931/lv-nordiska-ab

"Bolaget skall bedriva: inkassoverksamhet, juridisk uppdragsverksamhet, kameral uppdragsverksamhet, fakturaservice, reskontraservice, handel med värdepapper, samt därmed förenlig verksamhet. Bolaget bedriver även finansieringsverksamhet genom att förvärva fordringar, belåna fakturor, förmedla kredit, att lämna kredit och ställa garantier för kredit. Bolaget bedriver leasing av utrustning och fordon. Bolaget har rätt att förvärva säkerheter, inklusive fastigheter, för skydd av fordran."

Oavsett, pengar slussas runt och det finns många frågetecken. Det man vill när man betalar sin skuld är att pengarna hamnar rätt, så skulden regleras. Därav oron.

Skärmavbild 2017-03-13 kl. 10.33.29.png Skärmavbild 2017-03-13 kl. 10.34.42.png

Det värmer i hjärtat när snabblåne-bolagen inte får tillbaka sina pengar. Mer av sånt! Dom förtjänar allt negativt och lite till.

Betalade sista delen av mitt lån till PG kopplat till Altarsa AB... fortfarande har inte creditstar uppdaterat och varje gång jag frågar så får jag samma generiska svar om att de väntar på papper från sin bank.

Finns det någon annan man kan kontakta än deras gravt efterblivna kundtjänst?

Jag har också varit med om ungefär samma sak fast med Gothia. Hade en skuld hos KF från vivus på 6500 kr, dessa drogs av mina skattepengar när jag fick dom ifjol. Efter ett halvår så fick jag från Gothia att jag hade en skuld där på 1400kr från vivus.Jag har ifrågasatt detta flera ggr men dom bara säger att dom hade hunnit dra tillbaka detta från KF. Men varför stod det då att 6500 kr var från dom och detta betalades med hjälp av skattepengarna. Men Gothia går gärna med på en avbetalning!??

Har samma erfarenhet som ni andra här om Creditstar och deras beteende angående betala skulder.

Hade ett lån som jag släppte till Auktoritet inkasso. So far so good. Har nu slutbetalt hela skulden till Auktoritet inkasso. Creditstar kräver att jag skickar papper från min bank (haha!) på att skulden är betald. Annars kommer de fortsätta kräva in skulden. Att de bara orkar våra storkar!

Jag vet ju att jag gjort rätt för mig, så tänker inte ge dem ett skit.

Däremot så tänker jag skicka allt jag har på dem till Finansinspektionen.

Ta inget lån av Creditstar. De är minst lika äckliga som Onea/Vivus.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp