Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Långivare vägrar sända fakturor, sänder istället dyrare lån som är ångrat

Jag är tacksam att du delar med dig.
Ville sänka räntan på Collector som även ville ta en ny UC! PGA du har delat med dig var jag vaksam!
Jag fick verkligen vara väldigt tydligt med att jag inte ville att de skulle ta en ny UC eller nytt lån. De accepterar dock att man skickar in en egen upplysning (som du har tillgång till via minuc!). Därefter tog det några timmar och fick sänkt med 1%. (alltid nåt, men jag fick även förklaringen på varför).
Tack, det var snällt av dig.
Ja, det är det forumet är till för, att hjälpa varandra. Jag har fått hur mycket hjälp som helst genom att alla delat med sig av de minor de trampat på, det har besparat mig mycket elände. Jag försöker bidra med det erfarenheter jag har för att på samma sätt bespara andra en massa elände.
Även när man vet att man har rätt, kostar det enorm mycket tid och sinnesro innan man även får rätt. Att slippa det hela är det allra bästa.

Lurig sits… när du blev uppringd av säljaren som bad dig signera fick du inte upp villkoren då som du kunde läsa och ifrågasätta?
Har här listat några viktiga saker att tänka på om man blir uppringd av TM-säljare:

Checklista för ett pågående samtal:
  1. Den som ringer måste uppge sitt namn såväl som på sin uppdragsgivare. Exempelvis: “Hej det här är Josefin Andersson från Elbolaget AB”.
  2. Den som ringer måste göra klart vad syftet med samtalet är. “Jag ringer för att erbjuda dig vårt nya elavtal…
  3. Den som ringer bör ta reda på om det är en lämplig tidpunkt för samtalet och avsluta om den som rings upp ber om detta.
  4. Den som ringer bör agera på ett ärligt sätt och även vara lyhörd för hur den som blir uppringd uppfattar samtalet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp