Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Långivare som ringt arbetsgivare

Hej,

Tänkte att jag startar en tråd för de som genom erfarenhet haft en långivare som ringt ens arbetsgivare eller som haft bekanta som man hört om.

Vilka är dessa långivare som gjort detta? Och ifall ni vet och vill dela med er, vad har varit anledningen i så fall att de ringt? Förstår att de vill vara säker att man är anställd, men vad är det som gjort att de tvekat i en ansökan?

Hej,

Tänkte att jag startar en tråd för de som genom erfarenhet haft en långivare som ringt ens arbetsgivare eller som haft bekanta som man hört om.

Vilka är dessa långivare som gjort detta? Och ifall ni vet och vill dela med er, vad har varit anledningen i så fall att de ringt? Förstår att de vill vara säker att man är anställd, men vad är det som gjort att de tvekat i en ansökan?
Av alla lån jag tog under tiden jag lånade pengar var det inte en enda som ringde arbetsgivaren. Jag lånade nog av de flesta på marknaden.

Av alla lån jag tog under tiden jag lånade pengar var det inte en enda som ringde arbetsgivaren. Jag lånade nog av de flesta på marknaden.

Vilka är dessa aktörer? Inte sms-lånen utan blancolånen.

Konsumenkredit, Brixo, goodcash,
Coop, privatlån, wasa kredit, cash2you, forex, BON, halens privatlån, cashbuddy, 24money, ikanobanken, santander (ge money bank) marginalen bank, resursbank, collektor privatlån, moneyGo, ellos privatlån, kontantfinans mfl ringde inte till arbetsgivaren när jag tog lån hos dessa.
Jag kommer inte igåg vilka som bad om lönespec dock.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp