Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånforum - Fond.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Menar inte heller det ska vara några större summor. Ett par tior liksom :)
Man skulle väl kunna ha en sorts ”medlemsavgift” på nån 10:a i månaden. Sen har man rätt till X antal förfrågningar/uttag. Eller det kanske blir för seriöst.

Det är ju risk för väldigt många förfrågningar annars om man bara ska hålla en tråd öppen.

Jag har ett jättebra förslag som brukade funka , då får man verkligen lita på varandra
Om tex 5 stycken är med på d etta låt oss säga tex

vi är 10 pers
varje 25 eller 27 beroende på när man får lön och när man får bidrag

Så betalar alla personer till en 200 kr på 10 pers , det kan vara 500 , 500 gånger 10 =5000 , alla personer måste varje månad betala
så alla får det man gjort.
Men jag vet inte om det är komplicerat.

Detta handlar verkligen att kunna förlita sig på folk och människor.

Kan detta vara ett alternativ?
Facebook? eller någon annan plattform?

Jag avstår från det där.
Är väldigt få här jag skulle tänka mig att låna ut till, vilket det i praktiken blir..

Vissa har man haft kontakt med under några år. Jag riskerar nog någon hundring om chansen är stor att det hjälper någon.

Jag har aldrig heller spelat, nånsin .

Ja alltså man kan ju skriva här i tråden om man behöver ett par tior så kan någon som känner sig manad eller som känner att man har råd slänga in ett par tior till personen om man känner sig givmild :)

Jag väljer att hellre hjälpa folk irl om jag ser ett behov och jag har möjlighet, som när jag betalade en bussbiljett till en tonårstjej som annars skulle bli kastad av kvällsbrisen eller när jag sköt till några tior som fattades för personen framför i kön i affären. Har själv fått hjälp av generösa personer i liknande situationer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp