Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneskydd ica-banken, vad betalar ni?

Att försäkringen endast betalar dina månatliga betalningar i 12 månader om du blir långtids sjuk/arbetslös.

Okej tänkte mer på att det stod ”per tillfälle”.
Men då kan man nyttja försäkringen i 12 månader alltså och sen upphör den.
Och får man jobb igen så måste man teckna en ny för att kunna få 12 mån till om man skulle bli arbetslös igen.

Och jag gissar på att amorteringen bara blir pausad och att det är räntan som försäkringen går in och täcker upp för.

Känns sjukt ovärt nu när man tänker efter ? :S

Och får man jobb igen så måste man teckna en ny för att kunna få 12 mån till om man skulle bli arbetslös igen.

Och jag gissar på att amorteringen bara blir pausad och att det är räntan som försäkringen går in och täcker upp för.

Gällande vad den täcker får man gå in i det finstilta.

Det brukar täcka även amorteringen

Ibland ska du ha varit tex sjuk en längre tid också innan du kan utnyttja den...

Min hade 30 dagar karens innan den började gälla sen täckte den hela månads kostnaden för de lånet den gällde.

Jag försökte nyttja en sådan här försäkring när jag vart sjukskriven 6mån heltid. Då var det finurliga att psykiska sjukdomar som depression å utbrändhet inte är giltig anledning. Å kanske många som jag med spelproblem osv ä ju det hands till hands. Iaf depression

Funderat lite gällande försäkring på lånet dvs låneskydd...
Hur många av er har tecknat detta och vad betalar ni för det ?

I mitt fall fanns det 2st alternativ att välja på.

Lån 295.000 kr
220kr/mån täcker typ allt.
80 kr/mån endast dödsfall.
Nu när jag fick ett samlingslån av Sambla så tecknade jag en trygghetsförsäkring som ger mellan 5 000 och 10 000 kronor i månaden vid arbetslöshet/sjukdom i 12 månader (ej utbrändhet, osv, tyvärr..). Tror att jag betalar runt 500 i månaden, vilket såklart är ganska dyrt. Jag har tidigare inte haft någon låneförsäkring alls och jag skulle vara rätt körd om jag fick kicken. Det skulle oavsett bli tufft att bli av med jobbet, svårt att hitta nytt osv, men med den här försäkringen så har jag i alla fall några månaders andrum. Om det någon gång blir fler samlingslån/nya lån så kommer jag nog alltid att ta ett låneskydd/försäkring. Man vet aldrig hur livet ser ut i framtiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp