Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneförmedlare eller söka på egen hand?

Hej har ca 350 k i års inkomst. Inga andra lån eller anmärkningar. Bra uc score minns ej exakt.

Vad jag är ute efter är så klart låg ränta.
Vill slippa kompleteringar.
Kommer Söka på ca 150 k

Är det en nackdel för tex uc score eller att få bra ränta genom att tex söka själv direkt på santander och ica gämfört med att tex använda sig av förmedlare där jag läst att dom flesta vill ha kompletringar?
Tack!.

Hej har ca 350 k i års inkomst. Inga andra lån eller anmärkningar. Bra uc score minns ej exakt.

Vad jag är ute efter är så klart låg ränta.
Vill slippa kompleteringar.
Kommer Söka på ca 150 k

Är det en nackdel för tex uc score eller att få bra ränta genom att tex söka själv direkt på santander och ica gämfört med att tex använda sig av förmedlare där jag läst att dom flesta vill ha kompletringar?
Tack!.
Sök via förmedlare ingen mening att söka direkt hos en bank, Collector, Remember, Santander, Marginalen brukar inte kräva kompletteringar. Sök hos Advisa eller Lendo.

Ok ska jag tolka det som att man kan få ner räntan? Mot att tex söka på egen hand. Du får gärna berätta för och nackdelar. Som jag skrev i inlägget.

Ok ska jag tolka det som att man kan få ner räntan? Mot att tex söka på egen hand. Du får gärna berätta för och nackdelar. Som jag skrev i inlägget.
Den enda fördelen med att söka direkt hos en bank är om du har en mycket bra bankkontakt och varit kund länge annars är det en nackdel. Fördel med förmedlare är att du får erbjudande från fler banker när det gäller uc scoren så har inte det någon betydelse om du söker direkt eller via förmedlare.

Söker du via förmedlare får du ju fler bud och kan välja den lägsta räntan. Söker du direkt via en blancolångivare vet du ju egentligen aldrig om någon annan skulle kunnat erbjuda dig bättre ränta. Det är det som är kruxet.
Om du inte vill råka ut för kompletteringar är ju låneförmedlare också en fördel då det brukar stå på de erbjudanden du får om just komplettering krävs. Nu har jag iofs läst här att det inte alltid stämmer. Men visst kan du söka direkt på Santander, du får säkert bra ränta.

Vad är en bra ränta för dig?

Ok tack för bra svar! Ska man ta anvisa eller lendo? Vilka har flest erbjudande som inte kräver kompletringar?

Har du bara 150k i lån? Hur många olika? Hur många FF? När är senaste gjord?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp