Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låneerbjudanden - vad hade ni valt?

Slängde iväg en ansökan på Lendo (500 000 på 12 år), två beviljade hela beloppet med 8,63 procents ränta (resurs) respektive 13,77 (remember). Marginalen erbjöd 350 000 med 6,79 procents ränta. Tar jag Resurs så blir det liiite bättre ränta jämfört med ett av de nuvarande lånen jag har, något sämre för det andra som jag tänkt samla. Men jag kan baka ihop de lånen iaf och sänker min månadskostnad med en tusenlapp (att sänka månadskostnaden var egentligen huvudtanken med min ansökan). Med Marginalen kan jag bara lösa ett lån helt och sänker inte min månadskostnad så mycket, men iaf bättre ränta än Ikano som jag har idag (8,94). Kan också lösa lite andra avbetalningar och krediter. Tankar och idéer? Resurs - hur är de? Digital signering? Krångliga? Marginalen är ju lite sega som kör snigelpost 2022.

Kontakta Ikano och berätta om ditt erbjudande, de kan antagligen sänka din ränta. Jag fick min sänkt 1,5% genom en 3 minuters insats via deras livechatt.

Om du behöver förlänga återbetalningstiden kan du kolla det med. Ikano är en av få som erbjuder rak amortering. Samt är de mycket sjysta med nedsatt månadskostnad om man behöver respit en period.

Kontakta Ikano och berätta om ditt erbjudande, de kan antagligen sänka din ränta. Jag fick min sänkt 1,5% genom en 3 minuters insats via deras livechatt.
Efter ha sett detta inlägg har jag ringt alla mina 3 långivare , inga av de ikano dock. Qliro sänkte det med 2.4% helt sjukt! Coop medmera sänkte med samma procentenhet! Väntar på återkoppling från resurs bank nu! Nästan ner 5% sammanlagt på 2 lån nu:)

Efter ha sett detta inlägg har jag ringt alla mina 3 långivare , inga av de ikano dock. Qliro sänkte det med 2.4% helt sjukt! Coop medmera sänkte med samma procentenhet! Väntar på återkoppling från resurs bank nu! Nästan ner 5% sammanlagt på 2 lån nu:)
Menar du på befintliga lån du har? Mejlat de och frågar de om de kan sänka ränta?

Menar du på befintliga lån du har? Mejlat de och frågar de om de kan sänka ränta?
Ja befintliga . Nej ringde och förklarade , det var inga problem att sänka , men ska bara ha varit kund ett tag och betalat på lånet. Coop har även en räntegaranti om man får erbjudande av annan bank och de matchar det

Ja befintliga . Nej ringde och förklarade , det var inga problem att sänka , men ska bara ha varit kund ett tag och betalat på lånet. Coop har även en räntegaranti om man får erbjudande av annan bank och de matchar det
Bra jobbat! :)
Tror du det går att sänka ränta hos inkasso?

Hej!
Hur gick det samtalet till? Har funderat på att ringa själv men vet inte vad/hur jag ska lägga upp samtalet, har du nåt tips?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp