Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånebolag kräver bevis var pengarna kommer ifrån?

jag vann nyligen över 2.5 miljoner kronor på spel.
ska göra mig skuldfri, har ca 1 miljon i blanco.
Vad spelade du och vad var insatsen? Bara nyfiken, vann själv 2 x 500k i höstas på en slot. Måste inte svara.

Förrsten, dom som frågar var pengarna kommer ifrån, nekar dom en att lösa lånet om man säger pengarna kommer från nåt olagligt? Haha, då borde man inte kunna betala sina månatliga fakturor heller ju! :D
Supergrattis!

Hej jag skulle vilja lösa mitt lån i förtid. I helvete heller!!! Vart har du fått pengarna ifrån? Jag har vunnit online. Det vill vi ha bevis på.....ööööh?

Så här är det... lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism tolkas och uppfattas olika av olika aktörer. Gällande trådskaparen så har han ställt en fråga om att få lösa sitt lån på X hundra tusen.. finansbolaget har svarat.. visst.. men vart kommer pengarna ifrån? Trådskaparen behöver i detta fall svara och skriva vart pengarna kommer ifrån.. tror inte äns de kommer vilja se kvitto eller dylikt. De måste ställa frågan vilket de har gjort och kommer acceptera alla svar som inte utryckligen anger något om terrorism eller kriminalitet. Detta är inte för att jävlas utan för att de själv blir externt granskade av FI och är rädda att göra fel. Av de olika instituten ovan som trådskaparen skriver så skulle jag gissa på att dett rör Forex.. de har redan ögonen på sig pga tidigare misshavanden.

Som svar på din fråga så går det att göra privata transaktioner av stora belopp mellan bankkonton t.ex via internetbanken. Om banken misstänker att de rör sig om konstiga transaktioner.. t.ex om du skulle dra iväg upprepade stora överföringar från ditt Swedbankkonto till någon bank i mellansöstern så kommer de garanterat stoppa detta och ställa frågor till dig.. men de har ingen anledning att misstänka något om du gör transaktioner mellan privata kontot i Sverige, tycker banken att de ser lurt ut kommer det likt ovan stoppa nästa transaktion och ställa frågor.

Gällande trådskaparen så kan han genom ett mail med ett svar på två rader få detta avklarat och sitt lån löst.. jag blir nästan provocerad av att man istället vägrar detta och ska sätta sig upp mot banken som gör sitt jobb för att försöka dra detta till rättegång för att där istället visa vart pengarna kommer ifrån.. ?? Varför inte göra detta direkt då och spara samtliga inblandade en amssa tid?

Är det inte bra att bankerna blir mer seriösa nu när de uppenbarligen har skitit i detta innan.. t.ex Swedbankhärvan samt Danske..?? Hade man ställt dessa frågor då så hade man inte suttit i skiten nu..

Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism

1 § En verksamhetsutövare ska övervaka pågående affärsförbindelser och bedöma enstaka transaktioner i syfte att upptäcka aktiviteter och transaktioner som
1. avviker från vad verksamhetsutövaren har anledning att räkna med utifrån den kännedom om kunden som verksamhetsutövaren har,
2. avviker från vad verksamhetsutövaren har anledning att räkna med utifrån den kännedom som verksamhetsutövaren har om sina kunder, de produkter och tjänster som tillhandahålls, de uppgifter som kunden lämnar och övriga omständigheter, eller
3. utan att vara avvikande enligt 1 eller 2 kan antas ingå som ett led i penningtvätt eller finansiering av terrorism.

Well vi förstår detta, vi ifrågasätter det orimliga i att betala tillbaka pengar.
Är vi oroliga för terrorism så borde de vara hårdare på att låna ut till terrorister än terrorister som vill tillbaka sina lån så de har mindre pengar.
Sen så följer de väl sina regler, men det är ändå roligt att de skiter i det när de tjänar pengar men håller på att tjafsa när när de kommer torska pengar som i det här fallet. ^^
Sen så verkar det vara rätt godtyckligt när det bara behövs för en av bankerna.

jag vann nyligen över 2.5 miljoner kronor på spel.
ska göra mig skuldfri, har ca 1 miljon i blanco.

har frågat alla låneföretag om uppgifter för att slutbetala.
endast en sida vill se bevis, alla andra har gett mig uppgifter.

varför ska jag visa hur mycket jag vunnit för detta låneföretag?
helt sjukt ju.

sa att det kommer jag inte göra men är ni intresserade att få tillbaka era pengar så får ni återkoppla med uppgifter. tack och hej.

jag kan bevisa men ser inte varför jag ska göra det.
vad händer om de inte godtar mina pengar? går till rättegång då? jag är beredd att gå hur långt som helst bara för att testa och jag har ju bevis för vinsten så kan ju aldrig förlora ett sånt mål.

vill inte nämna exakt bolag men det rör sig av ett bolagen som jag skriver här:
bank norwegian, collector, forex, remember.

vad händer om jag vägrar uppge bild på min vinst, bara för att?

Lämna pengarna till länstyrelsen och meddela bolaget via skriftligt brev till sätes adressen?

Svälj stoltheten och redovisa vad de begär.
Du är fri, rik och behöver aldrig mer kyssa lånebolagens arsle igen.
Varför lägga energi/tid på den skiten när du nu kan njuta av all ledig tid ?

Svälj stoltheten och redovisa vad de begär.
Du är fri, rik och behöver aldrig mer kyssa lånebolagens arsle igen.
Varför lägga energi/tid på den skiten när du nu kan njuta av all ledig tid ?
rik är väl att ta i, 1,5 miljoner är ju bara en kontantinsats till en villa i Stockholm

Forex ville veta varifrån en 200kr Swish överföring kom ifrån...

Bilagor

• FB_IMG_1556997216960.jpg
    FB_IMG_1556997216960.jpg
    28.6 KB · Visningar: 190
Forex ville veta varifrån en 200kr Swish överföring kom ifrån...

Forex som lät folk tjuva till sig pengar för miljarder. Men jag tror nog banker gör lite slumpmässiga urval för att få upp statistiken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp