Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånebolag kräver bevis var pengarna kommer ifrån?

jag vann nyligen över 2.5 miljoner kronor på spel.
ska göra mig skuldfri, har ca 1 miljon i blanco.

har frågat alla låneföretag om uppgifter för att slutbetala.
endast en sida vill se bevis, alla andra har gett mig uppgifter.

varför ska jag visa hur mycket jag vunnit för detta låneföretag?
helt sjukt ju.

sa att det kommer jag inte göra men är ni intresserade att få tillbaka era pengar så får ni återkoppla med uppgifter. tack och hej.

jag kan bevisa men ser inte varför jag ska göra det.
vad händer om de inte godtar mina pengar? går till rättegång då? jag är beredd att gå hur långt som helst bara för att testa och jag har ju bevis för vinsten så kan ju aldrig förlora ett sånt mål.

vill inte nämna exakt bolag men det rör sig av ett bolagen som jag skriver här:
bank norwegian, collector, forex, remember.

vad händer om jag vägrar uppge bild på min vinst, bara för att?

Det handlar om penningtvättslagen. Vet att sbab frågar alltid vart pengarna kommit ifrån när man vill lösa lån.
Grattis till vinsten! Gör nåt vettigt nu och registera dig på spelpaus annars kommer du förlora pengarna snart igen

Har du pengarna på ett svensk konto så är det ju redan kontrollerat av den banken, resterande ska väl inte lägga sig i det.

De måste fråga,inte för att jävlas så inget att hetsa upp sig över.

Har du pengarna på ett svensk konto så är det ju redan kontrollerat av den banken, resterande ska väl inte lägga sig i det.

pengarna kommer från ett svenskt statligt bolag så tänker inte tramsa och skicka bevis.
vill de se bevis får de dra det till tinget så får jag visa bevis där. då kan de stå där som fån sen. blir så trött på detta samhälle som ska kriminalisera folk.

Dem ska nog skita fullständigt i det känns det som. Misstänker dem nått får dem polisanmäla dig. Ta en gammal faktura och betala in hela summan sen så får dem skicka en slutfaktura om beloppet blir fel.

Men herregud!!!! Om du vunnit massa pengar från ett svenskt spelbolag och har chansen att lösa bort skulder för miljoner som jag gissar tyngt dig psykiskt och ekonomiskt väldigt länge... så är väl det helt fantastiskt!! Varför då skita i detta och börja bråka med finansinstitut bara för de följer FI:s regler om penningtvätt??? Varför inte bara redovisa vinsten, lösa din skuld och gå vidare med ett skuldfritt liv?? Ursäkta att jag skriver detta men är du helt dum i huvudet??

Risken om du börjar tjafsa och drar detta till rättegång (förstår inte äns varför du skulle vilja göra detta) är väl att du hinner bli av med pengarna innan du löst skulden?? Lös skulden.. anmäl dig till spelpaus.. och lev lyckligt!! :)

För din info måste alla finansbolag fråga om vart pengarna kommer ifrån vid större inbetalningar men dom flesta skiter i det. De gamblar med sin banklicens om de skiter i detta...

Men herregud!!!! Om du vunnit massa pengar från ett svenskt spelbolag och har chansen att lösa bort skulder för miljoner som jag gissar tyngt dig psykiskt och ekonomiskt väldigt länge... så är väl det helt fantastiskt!! Varför då skita i detta och börja bråka med finansinstitut bara för de följer FI:s regler om penningtvätt??? Varför inte bara redovisa vinsten, lösa din skuld och gå vidare med ett skuldfritt liv?? Ursäkta att jag skriver detta men är du helt dum i huvudet??

Risken om du börjar tjafsa och drar detta till rättegång (förstår inte äns varför du skulle vilja göra detta) är väl att du hinner bli av med pengarna innan du löst skulden?? Lös skulden.. anmäl dig till spelpaus.. och lev lyckligt!! :)

För din info måste alla finansbolag fråga om vart pengarna kommer ifrån vid större inbetalningar men dom flesta skiter i det. De gamblar med sin banklicens om de skiter i detta...

Men måste man verkligen det när det redan kommer från en bank som ska ha sett till att kontrollera detta? Sist jag tala med swedbank för man göra överföringar om 1 miljon per dygn utan problem.

Äh, lånebolagen kan (får?) eller kommer väl inte använda infon om pengarnas härkomst för att outa din vinst om det är det du tänker på och ett bevis borde gå att få fram så du är juridiskt skyddad att du verkligen vunnit för att visa lånebolaget.
Nej, jag tror du kan chilla, du har chans att lösa dina lån och ha över 1 miljon(?) över. Grattis :) I din sits hade jag sökt upp närmsta badtunna, ett 6-pack öl och luktat in tallarna. Du har alla förutsättningar att få ett lugnt liv nu och att börja med att tappa hår och pengar över tjafs känns onödigt när du fått en gudagåva till vinst. Själv går man och letar något säljbart i huset, typ en bricka för 10 spänn? :D du är blessed.

Men måste man verkligen det när det redan kommer från en bank som ska ha sett till att kontrollera detta? Sist jag tala med swedbank för man göra överföringar om 1 miljon per dygn utan problem.

Så här är det... lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism tolkas och uppfattas olika av olika aktörer. Gällande trådskaparen så har han ställt en fråga om att få lösa sitt lån på X hundra tusen.. finansbolaget har svarat.. visst.. men vart kommer pengarna ifrån? Trådskaparen behöver i detta fall svara och skriva vart pengarna kommer ifrån.. tror inte äns de kommer vilja se kvitto eller dylikt. De måste ställa frågan vilket de har gjort och kommer acceptera alla svar som inte utryckligen anger något om terrorism eller kriminalitet. Detta är inte för att jävlas utan för att de själv blir externt granskade av FI och är rädda att göra fel. Av de olika instituten ovan som trådskaparen skriver så skulle jag gissa på att dett rör Forex.. de har redan ögonen på sig pga tidigare misshavanden.

Som svar på din fråga så går det att göra privata transaktioner av stora belopp mellan bankkonton t.ex via internetbanken. Om banken misstänker att de rör sig om konstiga transaktioner.. t.ex om du skulle dra iväg upprepade stora överföringar från ditt Swedbankkonto till någon bank i mellansöstern så kommer de garanterat stoppa detta och ställa frågor till dig.. men de har ingen anledning att misstänka något om du gör transaktioner mellan privata kontot i Sverige, tycker banken att de ser lurt ut kommer det likt ovan stoppa nästa transaktion och ställa frågor.

Gällande trådskaparen så kan han genom ett mail med ett svar på två rader få detta avklarat och sitt lån löst.. jag blir nästan provocerad av att man istället vägrar detta och ska sätta sig upp mot banken som gör sitt jobb för att försöka dra detta till rättegång för att där istället visa vart pengarna kommer ifrån.. ?? Varför inte göra detta direkt då och spara samtliga inblandade en amssa tid?

Är det inte bra att bankerna blir mer seriösa nu när de uppenbarligen har skitit i detta innan.. t.ex Swedbankhärvan samt Danske..?? Hade man ställt dessa frågor då så hade man inte suttit i skiten nu..

Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism

1 § En verksamhetsutövare ska övervaka pågående affärsförbindelser och bedöma enstaka transaktioner i syfte att upptäcka aktiviteter och transaktioner som
1. avviker från vad verksamhetsutövaren har anledning att räkna med utifrån den kännedom om kunden som verksamhetsutövaren har,
2. avviker från vad verksamhetsutövaren har anledning att räkna med utifrån den kännedom som verksamhetsutövaren har om sina kunder, de produkter och tjänster som tillhandahålls, de uppgifter som kunden lämnar och övriga omständigheter, eller
3. utan att vara avvikande enligt 1 eller 2 kan antas ingå som ett led i penningtvätt eller finansiering av terrorism.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp