Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånbutiken/Risicum avbetalningsplan

Hej!!
Mitt lån hos lånbutiken gick till inkasso där jag idag har en avbetalningsplan. Hur fungerar det hoa bolaget då? Ser det ut hos dem som att jag betalat tillbaka lånet, eller ser de att jag har avbetalning? Tänkte om jag kan låna igen medans jag har min avbetalning?

Hej!!
Mitt lån hos lånbutiken gick till inkasso där jag idag har en avbetalningsplan. Hur fungerar det hoa bolaget då? Ser det ut hos dem som att jag betalat tillbaka lånet, eller ser de att jag har avbetalning? Tänkte om jag kan låna igen medans jag har min avbetalning?
Du kan inte låna igen och dessutom kommer du förmodligen vara spärrad hos dom en längre tid efter det att allting är återbetalat.

Jag hade ett inkassoärende som hamnade där 2013 och slutbetalades ( Risicum ) fortfarande spärrad...

Nu var jag tydligen inte spärrad hos Risicum längre men helvete i det vilken process att få lån.
Jag bad dom dra åt helvete.
Det är tre senaste lönespecerna, bra bisnode, arbetsintyg och kontoutdrag 3 senaste månaderna.
Fungerar allt annat än smidigt!!
Undvik!

Hej!!
Vem är deras inkasso bolag?
Är snart där själv :(

Nu var jag tydligen inte spärrad hos Risicum längre men helvete i det vilken process att få lån.
Jag bad dom dra åt helvete.
Det är tre senaste lönespecerna, bra bisnode, arbetsintyg och kontoutdrag 3 senaste månaderna.
Fungerar allt annat än smidigt!!
Undvik!

Men herre gud... har de tappat förståndet helt!! Det är inte bostadslån du söker direkt! Trist!
Men jämfört med för bara 3-4 år sedan så har det blivit så mkt svårare att få även de sketnaste sms lånen. Och krångligare! Tyvärr!

profile_mask2.png

Risicum - Kundtjänst
14:47 (1 timme sedan)

till mig
cleardot.gif

Hej,

Vi behöver kopior på dina lönespecifikationer som du fick utbetalt nu i november. Det ser ut som om du får in en inkomst från två ställen då behöver vi för båda.

Hej,
Vi behöver be dig skicka kontoutdrag för de tre senaste månaderna där man ser dina utgifter. Ditt namn eller personnummer bör också framkomma på dokumentet.
Hälsningar,

profile_mask2.png

Risicum - Kundtjänst
15:05 (1 timme sedan)

till mig
cleardot.gif

Hej,
Tyvärr behöver vi ha in dessa uppgifter för att kunna gå vidare.
Har du ingen möjlighet att skicka de, kan vi då makulera din ansökan.

sinnessjukt ju

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp