Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Svarade personen som startade tråden någonsin på hur allt gick?

Men nu var @Kebabtallrik aktiv igen, hur gick det i hovrätt och hd?

De tog bilen och sålde den på auktion, där den gick för mer än marknadsvärdet konstigt nog.

Positivt för den skuldsatte.

Så, tingsrätt avslog överklagande

Hur gjorde hovrätt, fick ni prövningstillstånd och sen avslag eller nekades bara pt?

Positivt för den skuldsatte.

Så, tingsrätt avslog överklagande

Hur gjorde hovrätt, fick ni prövningstillstånd och sen avslag eller nekades bara pt?
Mjo visst, förändrar inte mkt i dennes fall dock. Han har fortf. mer skulder än vad han kan betala av som gammal sjukpensionär.
Vi fick pt och sedan avslag. Jag ser det som att jag blivit rånad på ~200k av staten. Vet inte vad vi kunde gjort mer för att bevisa att jag var den riktiga ägaren (förutom på pappret) till bilen.

Läst ikapp denna tråd.
Min fråga är:
Om jag blir stannad i en rutinkontroll. Polisen kollar att mitt körkort är med och jag klarar blåskontrollen: då blir jag inte kontrollerad för skulder?
Kollas skulderna bara om det finns brottsmisstanke eller jag t.ex inte har körkortet med mig?

Läst ikapp denna tråd.
Min fråga är:
Om jag blir stannad i en rutinkontroll. Polisen kollar att mitt körkort är med och jag klarar blåskontrollen: då blir jag inte kontrollerad för skulder?
Kollas skulderna bara om det finns brottsmisstanke eller jag t.ex inte har körkortet med mig?
Verkar vara random stick-kontroller. I vårat fall så fanns det varken brottsmisstanke, alkohol eller glömt körkort med i bilden.

Läst ikapp denna tråd.
Min fråga är:
Dem kollar alltid om du har skulder numera sedan 1 år tillbaka. Dvs alla som stoppas av polisen och ger sitt körkort eller personnummer kollas ifall de har skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp