- Meddelanden
- 2 630
- Mottagna reaktioner
- 1 105
- Poäng
- 927
LifehackOm det nu är så, så borde man kunna låna "hyra" en sportbil. Låta polisen beslagta den så slipper man skulderna ifall bilen täcker skulderna?
LifehackOm det nu är så, så borde man kunna låna "hyra" en sportbil. Låta polisen beslagta den så slipper man skulderna ifall bilen täcker skulderna?
NopeSvarade personen som startade tråden någonsin på hur allt gick?
De tog bilen och sålde den på auktion, där den gick för mer än marknadsvärdet konstigt nog.Men nu var @Kebabtallrik aktiv igen, hur gick det i hovrätt och hd?
De tog bilen och sålde den på auktion, där den gick för mer än marknadsvärdet konstigt nog.
Mjo visst, förändrar inte mkt i dennes fall dock. Han har fortf. mer skulder än vad han kan betala av som gammal sjukpensionär.Positivt för den skuldsatte.
Så, tingsrätt avslog överklagande
Hur gjorde hovrätt, fick ni prövningstillstånd och sen avslag eller nekades bara pt?
Verkar vara random stick-kontroller. I vårat fall så fanns det varken brottsmisstanke, alkohol eller glömt körkort med i bilden.Läst ikapp denna tråd.
Min fråga är:
Om jag blir stannad i en rutinkontroll. Polisen kollar att mitt körkort är med och jag klarar blåskontrollen: då blir jag inte kontrollerad för skulder?
Kollas skulderna bara om det finns brottsmisstanke eller jag t.ex inte har körkortet med mig?
Dem kollar alltid om du har skulder numera sedan 1 år tillbaka. Dvs alla som stoppas av polisen och ger sitt körkort eller personnummer kollas ifall de har skulder.Läst ikapp denna tråd.
Min fråga är:
Om jag blir stannad i en rutinkontroll. Polisen kollar att mitt körkort är med och jag klarar blåskontrollen: då blir jag inte kontrollerad för skulder?
Kollas skulderna bara om det finns brottsmisstanke eller jag t.ex inte har körkortet med mig?