- Meddelanden
- 31 419
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Då har man inte skulder för indrivning så nejGäller det även för dom som har skuldsanering? Om man kör en bil som står på en annan person.
Då har man inte skulder för indrivning så nejGäller det även för dom som har skuldsanering? Om man kör en bil som står på en annan person.
Update: Även efter vår överklagan så tog de asen beslutet att sälja bilen. Jag antar att de rena lögner som polisen skrev i rapporten spelat in här. Jag blir alltså mer eller mindre rånad av KFM på ett par hundra tusen. Någon som har tips, vet om man kan ta detta vidare?
Men fy fan vad värdelöst. Har ni styrkt med underlag som försäkringsbetalare, kvitton på drivmedel osv? Har du möjlighet att kolla med en jurist så kanske du kan åberopa regressrätt gentemot din släkting, det är ju krasst sett hen som bestulit dig.Update: Även efter vår överklagan så tog de asen beslutet att sälja bilen. Jag antar att de rena lögner som polisen skrev i rapporten spelat in här. Jag blir alltså mer eller mindre rånad av KFM på ett par hundra tusen. Någon som har tips, vet om man kan ta detta vidare?
Men fy fan vad värdelöst. Har ni styrkt med underlag som försäkring, kvitton på drivmedel osv? Har du möjlighet att kolla med en jurist så kanske du kan åberopa regressrätt gentemot din släkting.
Sant men finns många alternativa juridiska rådgivare som är gratis, kolla med JO eller via sin hemförsäkring om hur man mer ingående kan gå tillväga för att tex överklaga vidare.Fast det som händer då är juristen kostar massa pengar. Det är bara för ts att skicka ett betalningsföreläggande mot sin släkting om han tycket att han är skyldig ts pengar.
Den ska ut på auktion senare i veckan. Ok, vi har inte fått ett faktiskt "avslag" på överklagan, bara fått brev om att de beslutat att bilen ska säljas. Så det kan vara så att överklagan fortf. godkänns?En överklagan ska ju inte stoppa försäljningen, så det låter som det är o sin ordning. Ett beslut från domstol om upphävande ska däremot göra det.
Har sen sålts eller ska den ut på auktion?
Den ska ut på auktion senare i veckan. Ok, vi har inte fått ett faktiskt "avslag" på överklagan, bara fått brev om att de beslutat att bilen ska säljas. Så det kan vara så att överklagan fortf. godkänns?
Sant men finns många alternativa juridiska rådgivare som är gratis, kolla med JO eller via sin hemförsäkring om hur man mer ingående kan gå tillväga för att tex överklaga vidare.