Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Update: Även efter vår överklagan så tog de asen beslutet att sälja bilen. Jag antar att de rena lögner som polisen skrev i rapporten spelat in här. Jag blir alltså mer eller mindre rånad av KFM på ett par hundra tusen. Någon som har tips, vet om man kan ta detta vidare?

Update: Även efter vår överklagan så tog de asen beslutet att sälja bilen. Jag antar att de rena lögner som polisen skrev i rapporten spelat in här. Jag blir alltså mer eller mindre rånad av KFM på ett par hundra tusen. Någon som har tips, vet om man kan ta detta vidare?

En överklagan ska ju inte stoppa försäljningen, så det låter som det är o sin ordning. Ett beslut från domstol om upphävande ska däremot göra det.
Har sen sålts eller ska den ut på auktion?

Men fy fan vad värdelöst. Har ni styrkt med underlag som försäkringsbetalare, kvitton på drivmedel osv? Har du möjlighet att kolla med en jurist så kanske du kan åberopa regressrätt gentemot din släkting, det är ju krasst sett hen som bestulit dig.

Du kan överklaga tingsrättens beslut till hovrätten och sedan HD, det krävs dock prövningstillstånd i bägge de instanserna och det är inte så vanligt att man får.

Men fy fan vad värdelöst. Har ni styrkt med underlag som försäkring, kvitton på drivmedel osv? Har du möjlighet att kolla med en jurist så kanske du kan åberopa regressrätt gentemot din släkting.

Fast det som händer då är juristen kostar massa pengar. Det är bara för ts att skicka ett betalningsföreläggande mot sin släkting om han tycket att han är skyldig ts pengar.

Fast det som händer då är juristen kostar massa pengar. Det är bara för ts att skicka ett betalningsföreläggande mot sin släkting om han tycket att han är skyldig ts pengar.
Sant men finns många alternativa juridiska rådgivare som är gratis, kolla med JO eller via sin hemförsäkring om hur man mer ingående kan gå tillväga för att tex överklaga vidare.

En överklagan ska ju inte stoppa försäljningen, så det låter som det är o sin ordning. Ett beslut från domstol om upphävande ska däremot göra det.
Har sen sålts eller ska den ut på auktion?
Den ska ut på auktion senare i veckan. Ok, vi har inte fått ett faktiskt "avslag" på överklagan, bara fått brev om att de beslutat att bilen ska säljas. Så det kan vara så att överklagan fortf. godkänns?

Den ska ut på auktion senare i veckan. Ok, vi har inte fått ett faktiskt "avslag" på överklagan, bara fått brev om att de beslutat att bilen ska säljas. Så det kan vara så att överklagan fortf. godkänns?

Du behöver begära inhibition av beslutet. Om det medges stoppas auktionen. Annars är det ok att sälja.
Maila den begäran om du tycker det ska väntas med försäljningen.

Sant men finns många alternativa juridiska rådgivare som är gratis, kolla med JO eller via sin hemförsäkring om hur man mer ingående kan gå tillväga för att tex överklaga vidare.

Det står i tingsrättens beslut hur man gör (överklaga till hovrätt)
Om tingsrätten avslår överklagan och kfm följer det beslutet så kommer ju inte JO ha några åsikter.
Hemförsäkring låter rätt osannolikt också, @Terry_ kan säkert fylla i mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp