Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Vid en poliskontroll kan det absolut hända.
Helt sjukt egentligen visst har man själv satt sig i denna situation men ändå hade förstått om man haft massa skadestånd till brottsoffer eller likande eller att man är kriminell och har har skulder och dyra kläder som louis vuitton där en tröja kostar 10-15k etc då har jag full förståelse för att man utmäter kläder men fan inte helt vanliga märkeskläder. En vanlig nike tröja går på 700-800kr idag samma med PeakPerformance. Sjukt att man ska behöva vara rädd att gå i en tröja som kostar under tusenlappen

Helt sjukt egentligen visst har man själv satt sig i denna situation men ändå hade förstått om man haft massa skadestånd till brottsoffer eller likande eller att man är kriminell och har har skulder och dyra kläder som louis vuitton där en tröja kostar 10-15k etc då har jag full förståelse för att man utmäter kläder men fan inte helt vanliga märkeskläder. En vanlig nike tröja går på 700-800kr idag samma med PeakPerformance. Sjukt att man ska behöva vara rädd att gå i en tröja som kostar under tusenlappen
Varför är det helt sjukt?

Om man fått en skuldsanering kan dom fortfarande göra utmätning tex kläder elektornik smycken etc?

Klart som fan att det är sjukt att utmäta en ett år gammal tröja för att det råka vara en märkes tröja som kostar 1000kr
Ska man resonera på samma sätt om all egendom som kan säljas till övervärde?

Vad händer om mitt skuldkonto är på 20k hos fogden. Blir det utmätning på lönen direkt?
Plockar dem typ 5k per månad eller hur gör dem. Eller väntar man på löneutmätning tills det blir en större summa?

Vad händer om mitt skuldkonto är på 20k hos fogden. Blir det utmätning på lönen direkt?
Plockar dem typ 5k per månad eller hur gör dem. Eller väntar man på löneutmätning tills det blir en större summa?
Det väntas inte, och dom ”plockar” så mkt som är möjligt från lönen. 20K eller 200K har ingen betydelse.
Det enda är väl om skulden är så pass liten så det räcker att utmäta en del av en månadslön för att täcka hela skulden, då kanske man inte ”plockar” mer är nödvändigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp