Låna upp på bostad - anmärkningar (Swedbank)

Kan knappt vänta.. i slutet av april blir jag anmärkningsfri, har ökat min inkomst reeejält samt har ett fint fint övervärde i bostaden…

Jag och sambon kommer baka in lån på ungefär 280000 i bostaden.. men jag kände nu att jag orkar inte vänta tills april.. är det totalt kört att baka in när man har anmärkningar?.. tänker att dom är så gamla!

vi har väldigt bra förutsättningar det enda som är problem är mina anmärkningar (4 st) övervärde finns i bostaden och bra inkomster båda två.

Är det någon som fått lån/bakat in lån hos Swedbank trots anmärkningar?

Jag vet att Swedbank lånat ut trots skuldsaldo men vilken talförmånga de personerna haft vet jag inte.
Jag skulle utan tvekan vänts till april, det är inte långt bort och gör du en ansökan nu och det blir nej, då kommer du högst troligt få autoavslag i april också

Jag vet att Swedbank lånat ut trots skuldsaldo men vilken talförmånga de personerna haft vet jag inte.
Jag skulle utan tvekan vänts till april, det är inte långt bort och gör du en ansökan nu och det blir nej, då kommer du högst troligt få autoavslag i april också
Känns som en evighet till april :D nä så dumt att riskera en ff… har kämpat som tusan för att ha allt fläckfritt.. önskar jag hade en bankman man kunde råda med

Känns som en evighet till april :D nä så dumt att riskera en ff… har kämpat som tusan för att ha allt fläckfritt.. önskar jag hade en bankman man kunde råda med
Försäljare*
Det handlar inte om förfrågan, det handlar om att ett avslagsbeslut hos banken kan innebära spärr helt ett tag, bara pga tidigare avslag.
Har ni bra villkor? Annars är det ofta lönsamt att söka hos annan bank för att pressa ner räntor. Sbab har ju rätt lågt i utgångsläget

Vet hur det känns. Jag vill ta ett nytt samlingslån och min går ut om 3 veckor (!!) och klättrar på väggarna haha

Försäljare*
Det handlar inte om förfrågan, det handlar om att ett avslagsbeslut hos banken kan innebära spärr helt ett tag, bara pga tidigare avslag.
Har ni bra villkor? Annars är det ofta lönsamt att söka hos annan bank för att pressa ner räntor. Sbab har ju rätt lågt i utgångsläget
Haha säljpatrask.

Nej då är det helt klart inte värt det!
Hmm vi betalar 1,41 % tycker det är lite för mkt

Hade fått ett meddelande från Swedbank också om att vi har amorterat för lite sen efter amorteringsfriheten man fick under pandemin.. så nu skulle dom lägga på ytterligare 4000 from slutet av mars.. nu vill jag verkligen förhandla om bolånet :/

Hade fått ett meddelande från Swedbank också om att vi har amorterat för lite sen efter amorteringsfriheten man fick under pandemin.. så nu skulle dom lägga på ytterligare 4000 from slutet av mars.. nu vill jag verkligen förhandla om bolånet :/
Hejsan hoppsan :oops:
Återgick ni inte till samma som innan ni fick det amorteringsfritt?

Hejsan hoppsan :oops:
Återgick ni inte till samma som innan ni fick det amorteringsfritt?
Jag har 3 bolån, fick välja om jag ville amortera eller ej på 2 av dom… eftersom vi låg på 75% belåning (på nuvarande värdering) så tänkte jag inte mer på det och tog såklart amorteringsfritt på 2 av dom, Zzzz åh typiskt, med en omvärdering nu igen när vårt hus är färdigbyggt så kommer vi ligga på 50-55.. men som sagt jag får snällt vänta :/ blir ju inte återbetalningsskyldig eller så men ändå.. måste bankerna hålla på med sina kontroller :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp