Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna systers bil under pågående skuldsanering

Nu spårar du ur… du har tolkat det jag skrev helt fel. Jag ville påpeka skillnaden att köra med lånad bil och äga…
Alldeles oavsett så kommer ingen utmätning av en bil att ske under pågående skuldsanering.
Spelar ingen roll vem som står som registrerad ägare.

Jag frågade om rättsfall där en bils värde fått en skuldsanering upphävd, vilket du indirekt påstår.
Sen påstår du att jag spårar.
Håll dig saklig.
Det kan ju vara så att en skuldsanering avslås om man äger en för dyr bil, för då har man inte gjort allt för att betala på sina skulder. Men om man har beviljats skuldsanering är man därefter naturligtvis fri att köpa en bil för hur mycket pengar man vill utan att den kommer att utmätas. Eller få en som gåva, eller låna en bil av någon annan. Men man kanske inte kan köpa/ få en bil i miljonklassen utan att någon borgenär surnar till, om de nu skulle få nys om det. Var gränsen går har jag dock ingen aning om.

Det kan ju vara så att en skuldsanering avslås om man äger en för dyr bil, för då har man inte gjort allt för att betala på sina skulder. Men om man har beviljats skuldsanering är man därefter naturligtvis fri att köpa en bil för hur mycket pengar man vill utan att den kommer att utmätas. Eller få en som gåva, eller låna en bil av någon annan. Men man kanske inte kan köpa/ få en bil i miljonklassen utan att någon borgenär surnar till, om de nu skulle få nys om det. Var gränsen går har jag dock ingen aning om.
Jag är helt på det klara med när ett utmätningsbeslut får verkställas och inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp