Låna själv men är inte ensamstående, hur räknar banken??

Då måste dom maila eller ringa dit och det har dom nog inte tid med.

Kan ju bli frågetecken om dom vill se kontoutdrag och det finns insättningar av barnbidraget på kontot..
Aha okej, så om jag ansöker om t.ex. ett privatlån hos typ marginalen bank så kan jag kryssa i "0" på "antal barn i hushållet" fast jag egentligen har ett?

Aha okej, så om jag ansöker om t.ex. ett privatlån hos typ marginalen bank så kan jag kryssa i "0" på "antal barn i hushållet" fast jag egentligen har ett?

Du kan ja, men rätt är det givetvis inte. Du kan i förlängningen få bekymmer över att man beviljat ett lån som inte skulle beviljats.

Du kan ja, men rätt är det givetvis inte. Du kan i förlängningen få bekymmer över att man beviljat ett lån som inte skulle beviljats.
Fast ifall dom beviljar lånet så är väl chansen att det kommer uppdagas senare ganska liten eller? Har folk gjort såhär?

Fast ifall dom beviljar lånet så är väl chansen att det kommer uppdagas senare ganska liten eller? Har folk gjort såhär?
Vet flera som skrivit 0 i frågan om man har barn. Mest för att få bättre ränta eller fler erbjudanden. Det har inte skapat några problem så jag kan inte svara på vad som kan hända om de får veta att man har barn i efterhand, kan inte tänka mig det skapar jätte mycket problem speciellt om du sköter dig med betalningar mm. Men som Lasseman säger, det är ju inte rätt.

Ja det är nog framförallt om lånet missköts och man börjar rota i det hela, det blir väl någon form av borgenärsbrott, och blir man dömd för en sådan grej kan man få problem under lång tid att få skuldsanering om det skulle bli aktuellt.

Kollar väl bara igenom skatteverket så ser man vilka barn som är registrerade under en?

Finns inte en bank i Sverige som kollar med Skatteverket i syfte att se om någon har barn registrerade i hushållet.
Det är dessutom extrakänsligt då barn är mer skyddade och den här nya GDPR-lagstiftningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp