Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna pengar i Sverige, när man jobbar i danmark?

Hej,

Det är en svår situation att leva i Sverige och arbete i Danmark. Det är därför som du inte kan låna pengar i Danmark eftersom du inte bor i Danmark och i Sverige kan du inte låna eftersom du inte betala skatt i Sverige och är noll taxeret. Dessutom finns det vissa kredit historia och du kommer automatiskt att avvisas. Jag har sökt många ställen - vilket var dumt eftersom att Sverige kommer att registreras av något som kallas UC. Ej tillgängligt i Danmark.
Jag vill låna 30.000-40.000 kr kanske lite mindre, men det är omöjligt.
Jag har ett fast jobb med en bra inkomst, inga anteckningar betalning, och dessutom bostadsrett som jag föredrar att inte låna mot.

Finns det någon som vet ett ställe som kan rekommendera? Jag kan skicka en lønspec och sysselsättning.

Mvh.
Dane

PS. Har brugt google translate så, det er forståeligt det der læses :)

Senast ändrad:
jag har samma problem . söker oxå.

tack och lov fick jag låna genom mitt danska fack förbund 3f. Testa om du har något liknande du kan vända dig till.

Om man bor i Sverige och arbetar i Danmark så betalar man skatt i Danmark så det innebär att man inte har några beskattningsbara inkomster i Sverige med andra ord står man som nolltaxerad hos Skatteverket.

Precis som ni säger leder detta till problem då svenska banker och kreditinstitut enbart kan kontrollera inkomster från svenska arbetsgivare via Skatteverket. Trots att man arbetar i DK och deklarerar sin inkomst hos Skattestyrelsen så får man inte låna i DK heller då man inte är folkbokförd i DK.

Jag tipsar er att ni tar kontakt med banken och kreditinstitutet INNAN skickar iväg en låneansökan och meddelar dem eran situation att ni bor i SE och arbetar i DK, att ni kan dokumentera era inkomster från DK genom att skicka senaste årsdeklarationen från Skattestyrelsen, anställningskontrakt, tre senaste lönespecifikationer och kontoutdrag från banken i DK som visar insättning av lön. Bankerna kan gå med att låna ut pengar så länge ni kan dokumentera era inkomster.

Det finns en risk att bankerna kan avslå en låneansökan trots att man dokumenterar sina inkomster från DK, eftersom det innebär en stor risk för de svenska bankerna och kreditinstituten att låna ut pengar till kunder som har sina inkomster i utlandet, då Kronofogden saknar befogenhet att utmäta lön från arbetsgivare i utlandet. Utöver det innebär det också högre kostnader för bankerna att driva in skulden från utlandet om kunden slutar betala då det är väldigt kostsamt driva in skulden genom utländska domstolar vilket också är en process som tar flera år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp