Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Låna från Thorn?

Det jag hört är att de ringer upp och erbjuder produkter. Men att det ska finnas en krav verkar riktigt konstigt. Står inget på deras framsida eller i låneavtalet. Ska höra med dem.

Fick nu svar:
Utöver den sedvanliga kreditbedömningen som görs via Soliditet så finns det inga krav eller måsten för att få låna pengar hos oss./Daniel J

Mej gav dom ett ultimatum....ansökte om ett 20000kr lån men vart beviljat 15000 OM jag samtidigt köpte en prudukt, ej tillbehör el Micro.

Får ringa upp dom!

Hehe...oxå märkligt det där citatet av den där Daniel J var just min säljare...osar fisk här!

Ok, denne Daniel J ringde upp och sa det måste blivit ett missförstånd.... Jo tjena, först var d minsann their way or the highway...men dom hämtar det ja köpte och ja behöver inte betala returkostnaden på 625kr!?! el vad det var som kunden vanligtvis får betala...
Frågade varför dom tar det dubbla priset på mobiltelefoner..fick till svar att "typ Mediamarkt å andra sidan ger inga lån"..... eh ok.

Vad menas med att dom tar upplysning via Soliditet. Kommer min vanliga bank, Handelsbanken, se att jag ansökt om lån hos Thorn och därmed påverka framtida lånansökningar?

Till mig sa thorn - köper du inte en produkt så får du typ dubbelt så hög ränta .
Hur står det till egentligen ??

Va hette handläggaren? Daniel? Han vägrade bevilja mig ett lån om jag inte köpte en vara samtidigt men som inte påverkade storleken på pengalånet men det fick inte vara en tillbehörsprodukt el microvågsugn...antagligen för att dom produkterna är så billiga...
Ja var i desperat behov av ett lån så ja köpte en vara som jag inte behövde...sen när ja fick pengarna + varan fick jag reda på att så får dom inte göra tog jag kontakt med dom, och jag har aldrig pratat med nån mer dryg och otrevlig människa där på Thorn...Ja ville lämna tillbaka vara jag köpt och det gjrode jag men dom hota med att jag skulle betala transportavgiften och allt var mitt fel och missförstått dom och att dom minsann visst lånar ut enbart pengar om det önskas....den avgiften på ca 600kr skulle komma efter nån månad el så på en faktura..men kom aldrig. Ja är itne dum och skulle aldrig köpa nåt ja inte behövde men var helt tvingad när ja prata med den här Daniel för att få lånet bevlijat..
Dom försöker med allt där på Thornför att lura folk på pengar, säljarna får väl provision på utlånat belopp... Thorn och Leasy ska man akta sig för! En mobiltelefon är dessutom dubbet så dyr hos dom än hos ändra...iaf då för ca ett år sen.

Man måste oxå köpa en prudukt från dom i samband med låneanökan. Får ej vara ett "tillbehör" så som en dataskärm el liknande. Inte heller Mikrovågsungn. Så räkna med minst 2000-3000kr extra, dock påverkas inte själva pengalånet negativt av ditt köp. Så blir du beviljad 25000 kan du även köpa en TV för 10000 på avbetalning, totalt 35000kr... Konstiga regler verkligen.

Det där stämmer inte alls, Självfallet kommer säljarna FÖRSÖKA sälja på dig produkter. Men verkligen inget man måste köpa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp