- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Omtanken gentemot dina föräldrar gör mig ytterst berörd!! Riktigt fint hanterat.Detta är ett beslut jag har tampats med några gånger. Jag vet att dom har pengar och skulle säkerligen vilja hjälpa mig om jag droppar bomben om hela min situation. Vilket gjorde det ändå svårare att motstå.
Men jag för flera år sen kommit fram till slutsatsen att när det kommer till kritan och valet står mellan KFM och föräldrarna, så kommer jag låta allt förfalla och ta mina konsekvenser. Har tänkt tanken att begära hjälp många gånger, men beslutet var fattat för länge sen och jag höll mig alltid till det.
Idag är jag otroligt glad att jag valde att ta konsekvenserna själv och hålla föräldrarna utanför min privatekonomi, dom känner inte till något som helst lån eller är på något sätt är drabbade ekonomisk av min situation. Så kommer det förbli. Relationen till dom är också intakt - vilket är värt mycket för mig. Dom förtjänar att behålla varje krona.
Nu har jag strax skuldsanering om att går vägen. Dom blir tack och lov inte inblandade i detta.
Kan inte rekommendera vad som är rätt eller fel i din situation: Men det jag kan rekommendera är att tänka efter väldigt noga och länge före du beslutar om att blanda in föräldrarna eller inte.
Om du gör det så tycker jag du ska vara en öppen bok och berätta nästan exakt allt och dessutom helt ärligt om du vill behålla det förtroende som finns kvar.
Väljer du att släppa allt till KFM så sätter det vissa begränsningar. Men är inte världens ände heller.