Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna av min pappa

Hej,
Har extremt mycket skulder men är det någon som lånat av sina föräldrar jag har räknat och skulle jag kunna låna 110 000 kr så skulle det kunna gå vägen. Men är 49 år så det bär mig emot men har hamnat efter en del nu så får jag inte fram 50000kr denna vecka så går det till KF. Det bär emot att fråga pappa men vad har jag för val?
Någon som lånat? Hur gjorde ni upp Betalningsplan?

Vi skrev skuldebrev i två av de fem gångerna jag fått hjälp av vänner/sambo.
Jag tycker absolut du ska fråga din pappa. Du kan inte få mer än ett Nej. Du kan erbjuda att ni skriver ett skuldebrev. Du kan också berätta när du kan börja betala tillbaka och hur mkt ungefär per månad.

Vi skrev skuldebrev i två av de fem gångerna jag fått hjälp av vänner/sambo.
Jag tycker absolut du ska fråga din pappa. Du kan inte få mer än ett Nej. Du kan erbjuda att ni skriver ett skuldebrev. Du kan också berätta när du kan börja betala tillbaka och hur mkt ungefär per månad.
Hur mycket pengar handlade det om för dig?

Eftersom vi troligtvis ska flytta ifrån varandra vill jag inte få någon anmärkning vilket gör det svårare för mig och barnen att få en lägenhet.
men det känns så jobbigt i min ålder att behöva fråga om hjälp.
Men tror inte 110 000 kr egentligen är ett större problem för honom, men ändå jag är 49 år och borde klara mig själv.

Det högsta beloppet var 100 k
Det näst högsta 45 k
Sen tre på mellan 7 - 14 k.
Så skuldebrev skrevs för 100 k och 7 k lånen. Resten brydde sig inte alls, bara lånade ut.
Glömde ett lån på 30 k också.

Eftersom vi troligtvis ska flytta ifrån varandra vill jag inte få någon anmärkning vilket gör det svårare för mig och barnen att få en lägenhet.
men det känns så jobbigt i min ålder att behöva fråga om hjälp.
Men tror inte 110 000 kr egentligen är ett större problem för honom, men ändå jag är 49 år och borde klara mig själv.
Förstår hur du tänker. Men skulle ngt av mina egna barn kunnat bli hjälpt av oss men inte vågat fråga pga att de är vuxna så hade jag blivit ledsen. Sen har man rätt som förälder att säga nej så klart men har man möjligheten så har du faktiskt inget att förlora på att fråga. Du kan vara ärlig med hur det ser ut och att du kan få anmärkning som försvårar en ev separation.

ldebrev skrevs för 100 k och 7 k lånen. Resten bryd

Förstår hur du tänker. Men skulle ngt av mina egna barn kunnat bli hjälpt av oss men inte vågat fråga pga att de är vuxna så hade jag blivit ledsen. Sen har man rätt som förälder att säga nej så klart men har man möjligheten så har du faktiskt inget att förlora på att fråga. Du kan vara ärlig med hur det ser ut och att du kan få anmärkning som försvårar en ev separation.
Ja du har rätt ska prata med ha idag.

Om du flyttar till lägenhet med barnen och fortfarande har mycket lån, har du råd att betala till din pappa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp