Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna av arbetsgivaren?

Min chef köpte en bostadsrätt till en anställd m kf i hasorna för att han skulle ha nånstans att bo men det är ett litet företag

Jag ska träffa HR på mitt jobb imorgon och lägga alla korten på borden, får se om dom kan hjälpa mig på något sätt antingen med hyran för denna månaden, med tips, hjälp,lån eller dylikt.

Tror ni att jag kan få problem om jag lägger fram korten om mina skulder/Spelmissbruk med tanke på att jag jobbar inom finanssektorn? Kan jag bli av med mitt jobb?

Hoppas att någon hinner svara på detta ovan innan jag öppnar upp mig på HR imorgon, sista jag behöver i mitt sorgliga läge är dessutom att bli av med mitt yrke som är det enda jag har nu.

Nä Terry jag tror verkligen inte att Du kan bli av med Ditt arbete för att Du samtalar med HR om Dina problem... Vet dock inte om Du kan få ekonomisk hjälp...dock tror jag att dom kommer vilja erbjuda Dig hjälp för Ditt eventuella spelmissbruk. Om jag har förstått det rätt, så åligger det en arbetsgivare att försöka rehabilitera anställda med olika missbruks problem, men detta var nog inte vad Du var ute efter som svar alltså...

Hoppas att någon hinner svara på detta ovan innan jag öppnar upp mig på HR imorgon, sista jag behöver i mitt sorgliga läge är dessutom att bli av med mitt yrke som är det enda jag har nu.

Hej Terry,
Hur har det gått för dig? Har du pratat med HR?

Min far lånade till lägenhet på 70-talet, haldex erbjöd då företagslån till sina anställda som hade jobbat där x antal år.

Han betalade av lånet på 1,5 år.

Va lite annorlunda förr antar jag :)

Jag har inga anhöriga som gjort så, men ja har varit med om på jobbet flera gånger att arbetsgivare går in och betalar, då antar jag det är gjort med någon sorts låneuppgörelse.

Jag pratade med HR på jobbet och jag fick otroligt stort stöd.
Det som kommer att hända nu är att jobbet har dels pratat med vår samarbetspartner där jag kommer få hälp att hantera min stress under 10 tillfällen, prata med en psykolog helt enkelt och denna kostnade kommer arbetsgivaren att stå för.
Vidare så har dom även hjälpt mig med att kontakta öppenvården i min stad för att jag ska kunna prata om konkret mitt spelmissbruk och förhoppningsvis då kommer jag även att kunna gå med i en grupp för oss spelberoende där vi kan stötta varandra.
Så det föll väl ut mötet tyckte jag, min arbetsgivare stöttade mig och tyckte att min situation var mycket tråkig.

Jag pratade med HR på jobbet och jag fick otroligt stort stöd.
Det som kommer att hända nu är att jobbet har dels pratat med vår samarbetspartner där jag kommer få hälp att hantera min stress under 10 tillfällen, prata med en psykolog helt enkelt och denna kostnade kommer arbetsgivaren att stå för.
Vidare så har dom även hjälpt mig med att kontakta öppenvården i min stad för att jag ska kunna prata om konkret mitt spelmissbruk och förhoppningsvis då kommer jag även att kunna gå med i en grupp för oss spelberoende där vi kan stötta varandra.
Så det föll väl ut mötet tyckte jag, min arbetsgivare stöttade mig och tyckte att min situation var mycket tråkig.

Precis vad jag misstänkte Terry_ ... bra jobbat av både Dig och företaget... :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp