Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna av arbetsgivaren?

Hej,
Har någon här lånat av sin arbetsgivare eller känner någon som gjort det?

Är som ni kanske läst er till desperat och befinner mig i ett ytterst prikärt läge.
Funderar att genom HR prata ut om min situation och se vad dom säger.

Kan inte få sparken va? Om jag berättar om ett spelmissbruk och jobbar inom ekonomisektorn kanske det kan vara känsligt jag vet inte.

Kan inte säga att jag är det.

Hej,
Har någon här lånat av sin arbetsgivare eller känner någon som gjort det?

Är som ni kanske läst er till desperat och befinner mig i ett ytterst prikärt läge.
Funderar att genom HR prata ut om min situation och se vad dom säger.

Kan inte få sparken va? Om jag berättar om ett spelmissbruk och jobbar inom ekonomisektorn kanske det kan vara känsligt jag vet inte.

Nej, du kan inte få sparken. Det du har gjort tillhör du ditt privatliv. Bara för att du jobbar med ekonomi och själ gjort dåliga ekonomiska val ger det inte din arbetsgivare rätt att sparka dig. Samma som en tandläkare kan äta mycket godis och ha dålig tandhygien (skomakarens barn gå alltid med trasiga skor).
Det verkar som att arbetsgivare kan låna ut till sina anställda tex vid bolån. Mer att läs https://www.svd.se/personallan-inte-alltid-billiga
Vid mer detal om juridiska frågor kan du fråga www.lawline.se

Det är nog meningslöst, sök skuldsanering istället.

Ambitionen kan bli det på sikt,
Även om detta gäller mig så är jag nyfiken på om någon någonsin hört talas om att en anställd lånat av sin arbetsgivare.
Märkväl,
Menar inte att man får en lån i förskott.

Jag vet ett fall där (en mig närstående) fick låna 200' av sin arbetsgivare. Vet inga mer detaljer exakt hur det var upplagt men jag tolkade det som det var bolaget som hade lånat ut pengarna och inte chefen personligen. Nu talar vi om ett mindre företag med typ 10-20 anställda.

Misstänker nog att det är lite lättare att genomföra om det är Bosses svets med omsättning på 30 miljoner än ett storföretag med kanske en styrelse utomlands.

Jo, det är nog viss skillnad på när man sitter rummet bredvid VD/styrelseordförande/majoritetsägaren och en större koncern där du har 30 chefer över dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp