Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna av arbetsgivare med löneutmätning?

Sitter i en knepig situation med boende och måste hosta upp 2 dubbla månadshyror väldigt omgående. Om jag skulle ta ett lån av min arbetsgivare, och jag har en pågående löneutmätning INTE max beslut, hur görs då avdragen? Är det på nettoinkomsten eller är det på mitt förbehållsbelopp?
Tacksam för svar.

Sitter i en knepig situation med boende och måste hosta upp 2 dubbla månadshyror väldigt omgående. Om jag skulle ta ett lån av min arbetsgivare, och jag har en pågående löneutmätning INTE max beslut, hur görs då avdragen? Är det på nettoinkomsten eller är det på mitt förbehållsbelopp?
Tacksam för svar.
Är det ens möjligt att låna pengar utav arbetsgivaren?

Tacksam för svar.
Om jag kommer ihåg det rätt var det på förbehållsbeloppet.

Försök komma överens om en lite längre återbetalningsplan om möjligt.

Menar du att du helt privat lånar av din arbetsgivare? Eller tar förskott ?

Tacksam för svar.
Blir i så fall ett nettolöneavdrag och ”dras” från förbehållsbelopp, lika om man har att fackavgift dras från sin lön.
Tyvärr svårt att se att en arbetsgivare lånar ut till en med utmätning, men vem vet.
Inga sparade semesterdagar från tidigare år ?

Blir i så fall ett nettolöneavdrag och ”dras” från förbehållsbelopp, lika om man har att fackavgift dras från sin lön.
Tyvärr svårt att se att en arbetsgivare lånar ut till en med utmätning, men vem vet.
Inga sparade semesterdagar från tidigare år ?
Utmätning eller ej spelar väl knappast någon roll, dom drar ju av lönen oavsett.. har en vän som arbetar i samma bransch men annat bolag och han fick låna 30.000 inga problem, med löneutmätning. Han däremot har så dålig koll på allt så att fråga honom det jag frågade här är lönlöst.
Nej finns inga andra alternativ för min del detta är plan Ö om man säger så

Utmätning eller ej spelar väl knappast någon roll, dom drar ju av lönen oavsett.. har en vän som arbetar i samma bransch men annat bolag och han fick låna 30.000 inga problem, med löneutmätning. Han däremot har så dålig koll på allt så att fråga honom det jag frågade här är lönlöst.
Nej finns inga andra alternativ för min del detta är plan Ö om man säger så
”Utmätning eller ej spelar väl knappast någon roll, dom drar ju av lönen oavsett”

Tror nog att det spelar rätt så stor roll såklart, ingen större säkerhet att låna ut till en person med utmätning. Detta skulle innebära att du får ännu lägre lön och att risken till flera skulder ökar osv.
Sen är det ju såklart olika från arbetsgivare till arbetsgivare vilket förtroende och relation man har.
Och att du har en vän som jobbar i samma bransch som fått låna betyder nog inget, spelar nog ingen roll vilken bransch det är.

”Utmätning eller ej spelar väl knappast någon roll, dom drar ju av lönen oavsett”

Tror nog att det spelar rätt så stor roll såklart, ingen större säkerhet att låna ut till en person med utmätning. Detta skulle innebära att du får ännu lägre lön och att risken till flera skulder ökar osv.
Sen är det ju såklart olika från arbetsgivare till arbetsgivare vilket förtroende och relation man har.
Och att du har en vän som jobbar i samma bransch som fått låna betyder nog inget, spelar nog ingen roll vilken bransch det är.
Branschen spelar roll, typ. Jobbar man inom kommunalt får man inte låna oavsett vad.
Pengarna får dom ju tillbaka varje lön, oavsett om jag vill eller ej, sålänge jag är kvar på företaget. Den enda risken är väl om jag skulle bli uppsagd eller sluta, men finns väl något avtal man går in i vid lån som skyddar på något vis

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp