- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 27
Hade du många förfrågningar när du sökte? Hur såg sista halvåret ut?Fick 250k med 4,9 i score för 6%. Sökte direkt på Ikano. Hade 3 blanco på 550k så får vara nöjd.
Hade du många förfrågningar när du sökte? Hur såg sista halvåret ut?Fick 250k med 4,9 i score för 6%. Sökte direkt på Ikano. Hade 3 blanco på 550k så får vara nöjd.
Jag har dock över min årsinkomst 164tusen lån på 263 tusen med billån och blancoBra att du betalade av krediten. Snyggt! Det ser alltid bra ut med minskande skulder och färre aktiva krediter. Appropå skuldkvoten (skulder/inkomst) att man inte får låna mer än sin årsinkomst. Det kan vara andra som har motsvarande regler, men jag skulle inte säga att det är standard. I alla fall inte uttalat. De flesta förlitar sig på Kvar-att-leva-på kalkyl i kreditprövningen. Inkomster minus kostnader. Schablonkostnader för boendeform och omkostnader om man delar sitt boende med någon och antal barn.
Inkomst? Ff?Fick 250k med 4,9 i score för 6%. Sökte direkt på Ikano. Hade 3 blanco på 550k så får vara nöjd.
Hade du många förfrågningar när du sökte? Hur såg sista halvåret ut?
Inkomst? Ff?
Fick 250k med 4,9 i score för 6%. Sökte direkt på Ikano. Hade 3 blanco på 550k så får vara nöjd.
Jag ligger nu på 2,32%. Det är nu den 26/9 och en förfrågan fyller ett halvår idag, i skrivande stund ser jag ingen skillnad på mitt betyg.. Jag har 9 ff, den senaste togs 26/3 2019. Två försvinner i oktober och ytterligare två i november. Har betalat och avslutat ett kreditkort som kommer synas på nästa månads uppdatering, jag är orolig för att detta kommer att göra mitt betyg sämre.. Vad hade ni gjort? Ska jag ansöka om ett samlingslån nu eller avvakta tills mitt betyg förbättras. Tveksamt om jag kommer under 0,9 eller vad tror ni eminenta medlemmar på forumet?Nu har mitt kreditbetyg sänkts till 2,4. Min sista kreditförfrågan togs 26/3, borde jag vänta tills den försvinner innan jag söker om samlingslån? Den 26/9 har jag ett halvår utan förfrågningar, gör det någon skillnad. Jag har även fått tips om att först söka på tex ica banken och sedan på lendo, för att säkra upp ifall jag inte blir erbjuden hela beloppet, dvs att jag då kan acceptera två st erbjudande. Tacksam för lite svar då jag är riktigt sugen på att ansöka idag..
Jag ligger nu på 2,32%. Det är nu den 26/9 och en förfrågan fyller ett halvår idag, i skrivande stund ser jag ingen skillnad på mitt betyg.. Jag har 9 ff, den senaste togs 26/3 2019. Två försvinner i oktober och ytterligare två i november. Har betalat och avslutat ett kreditkort som kommer synas på nästa månads uppdatering, jag är orolig för att detta kommer att göra mitt betyg sämre.. Vad hade ni gjort? Ska jag ansöka om ett samlingslån nu eller avvakta tills mitt betyg förbättras. Tveksamt om jag kommer under 0,9 eller vad tror ni eminenta medlemmar på forumet?
Mvh
Det är helt klart värt och vänta åtminstone ff i oktober, de kan göra en hel del skillnad på vilka erbjudanden du får. Då hinner du nog få pengarna innan räkningarna ska betalas.Nu kliar det i fingrarna, känner att jag vill söka hos lendo idag. Kan någon snälla ge mig lite feedback, sista halvåret har jag inga ff, kommer de två ff som försvinner i oktober göra någon skillnad hos långivarna?!! Oerhört tacksam för lite svar idag, måste försöka få ner min månadskostnad..
Som rubriken lyder har jag 5.4 i uc och behöver låna 300 tusen för att lösa dyra krediter. Totalt fyra lån på ca 75.000 styck. Utöver det har jag ett kreditkort hos ecster, 2000 utnyttjat av 10.000. 9 förfrågningar, den sista var 26 mars 2019. Två ff försvinner i slutet på oktober. 360.000 årsinkomst, underskott 2018 50.000.
Borde jag vänta tills oktober då två ff försvinner, gör det någon märkbar skillnad på uc? Jag hade ju gärna velat hamna under 4% i uc. Vad tror ni om mina chanser, blir jag ens beviljad ett så stort lån? Nästan en årslön ju. Tacksam för svar då min situation känns ohållbar.. Jag betalar ca 8000 i dagsläget för dessa lån. Jag borde väl kunna sänka min månadskostnad med ett samlingslån?
Edit:
Bank norwegian 86000, 1660/mån
Bluestep 84000, 1976/mån
Svea 82000 1631/mån
Lendify 57600, 1045/mån
Tot 309600/ 6315/mån.