Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna 300.000 med 5.4 scoring

Som rubriken lyder har jag 5.4 i uc och behöver låna 300 tusen för att lösa dyra krediter. Totalt fyra lån på ca 75.000 styck. Utöver det har jag ett kreditkort hos ecster, 2000 utnyttjat av 10.000. 9 förfrågningar, den sista var 26 mars 2019. Två ff försvinner i slutet på oktober. 360.000 årsinkomst, underskott 2018 50.000.
Borde jag vänta tills oktober då två ff försvinner, gör det någon märkbar skillnad på uc? Jag hade ju gärna velat hamna under 4% i uc. Vad tror ni om mina chanser, blir jag ens beviljad ett så stort lån? Nästan en årslön ju. Tacksam för svar då min situation känns ohållbar.. Jag betalar ca 8000 i dagsläget för dessa lån. Jag borde väl kunna sänka min månadskostnad med ett samlingslån?

Edit:
Bank norwegian 86000, 1660/mån
Bluestep 84000, 1976/mån
Svea 82000 1631/mån
Lendify 57600, 1045/mån

Tot 309600/ 6315/mån.

Senast ändrad:
Tveksamt, tänker mest på förfrågningar och alla krediter , men testa nån förmedlare och kolla . Annars är det bara att vänta ut

Försök nolla krediten och vänta ut 2 förfrågningar så kan det gå.

Jag tror också att det kan gå. Kanske inte på hela beloppet, men du kan nog få bättre villkor och betala av de dyraste lånen och komma ner i både snittränta och månadskostnad.

Tack för snabba svar! Jag har kämpat länge för att få ner min scoring så jag får väl snällt vänta lite till.. Jag betalade förra månaden en kredit på 10.000 samtidigt som jag avslutade den, kommer det att synas på nästa uc uppdatering? Sen var jag i kontakt med balanzia för att få en aning om huruvida dom skulle bevilja ett lån till mig, då jag utöver det jag redovisat här även har en kredit på bilen, ca 117.000 kronor, hamnar jag på totalt ca 430.000 i krediter. Dom lånar inte ut om man har mer krediter än en årslön, är det likadant hos de andra aktörerna på marknaden?

Tack för snabba svar! Jag har kämpat länge för att få ner min scoring så jag får väl snällt vänta lite till.. Jag betalade förra månaden en kredit på 10.000 samtidigt som jag avslutade den, kommer det att synas på nästa uc uppdatering? Sen var jag i kontakt med balanzia för att få en aning om huruvida dom skulle bevilja ett lån till mig, då jag utöver det jag redovisat här även har en kredit på bilen, ca 117.000 kronor, hamnar jag på totalt ca 430.000 i krediter. Dom lånar inte ut om man har mer krediter än en årslön, är det likadant hos de andra aktörerna på marknaden?

Bra att du betalade av krediten. Snyggt! Det ser alltid bra ut med minskande skulder och färre aktiva krediter. Appropå skuldkvoten (skulder/inkomst) att man inte får låna mer än sin årsinkomst. Det kan vara andra som har motsvarande regler, men jag skulle inte säga att det är standard. I alla fall inte uttalat. De flesta förlitar sig på Kvar-att-leva-på kalkyl i kreditprövningen. Inkomster minus kostnader. Schablonkostnader för boendeform och omkostnader om man delar sitt boende med någon och antal barn.

Vad har du för räntor på dina lån?

Nu har mitt kreditbetyg sänkts till 2,4. Min sista kreditförfrågan togs 26/3, borde jag vänta tills den försvinner innan jag söker om samlingslån? Den 26/9 har jag ett halvår utan förfrågningar, gör det någon skillnad. Jag har även fått tips om att först söka på tex ica banken och sedan på lendo, för att säkra upp ifall jag inte blir erbjuden hela beloppet, dvs att jag då kan acceptera två st erbjudande. Tacksam för lite svar då jag är riktigt sugen på att ansöka idag..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp