Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna 250k, vad tror ni om mina möjligheter?

Behöver inom ca 5 månader låna ca 250k och tänkte höra vad ni tror.
Tog ett samlingslån i somras på 130k hos SEB och skulle nu behöva ytterligare 250. Är det bättre att söka ett på 370 och ha allt på samma eller ta ett separat på 250?

Kreditbetyg 0.5, inga förfrågningar utom från i somras, årsinkomst 358k men kommer troligen att öka till kanske 400k.

Vad tror ni om mina möjligheter?

Det går nog bra. Lite oroande att ett sånt stort lånebehov uppstått så fort bara

Tänker också att det kan upplevas så därför jag vill fråga. Anledningen är en möjlighet som har dykt upp för mig att köpa mig in i företaget jag jobbar på.
Så det får man ju förklara att jag ska ha pengarna till.

vilken ränta har du på SEB lånet?

Det går nog bra. Lite oroande att ett sånt stort lånebehov uppstått så fort bara
Jag tror också att det går bra. Att det uppkommit ett behov av att låna stora belopp tror jag att flera långivare kan "bortse" från.
Söker du via Lendo eller Advisa borde du få erbjudanden. Vet inte om det är klokast att testa 250.000 eller 370.000. Det går en hårfin gräns vid 350.000, enligt min subjektiva uppfattning.

Jag skulle söka 250, och betala ner till under 350 och då söka Samlingslån på 350 för bästa möjliga villkor

4.4% tror jag det är på SEB.
Okej men de kanske är de bästa att söka för 250 då och sen betala ner.
Vilken sida är bäst att söka på eller spelar det någon roll vilken man väljer?

räntan är så låg på det som du har, går du över 350k då blir det färre erbjudanden och lite högre ränta.
jag hade sökt 250k

edit: jag hade tagit Lendo, men många av förmedelarna är ungefär lika bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp